اقداماتی که بریتانیا در خروج از اتحادیه اروپا باید انجام دهد

بریتانیا در 44 سال گذشته براساس قوانین و مصوبات اتحادیه اروپا عمل کرده است و دولت این کشور با مشکلاتی چون اعتراضات ایرلندی ها و اقناع افکار عمومی نیز دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، ظاهرا دولت بریتانیا جهت تحقق برگزیت نیاز به تغییراتی اساسی دارد؛ این کشور باید از چشمان 27 کشور کوچک و بزرگ عضو اتحادیه اروپا چیزهایی ببیند که لازمه دیدن آن نشان دادن جدیت بیشتر است. لذا برای اینکار باید اقداماتی را در دستور قرار داد.

از طرفی دولت باید بتواند افکار عمومی بریتانیا را کنترل و هدایت کند و جدول زمانی اتحادیه اروپا را بپذیرد.

این موضوع حائز اهمیت است که مذاکره کنندگان بریتانیایی هر روز به یاد آورند که برگزیت یک ابتکار جدید است. لذا آن ها باید آغازگر باشند. یکی از نکات دیگر برگزیت، آسیب های احتمالی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست. آسیبی هایی که مسئولیت آن ها متوجه لندن خواهد بود. لذا حل آن ها نیز بر عهده دولت خواهد بود.

یکی از نکات قابل توجه این است که دقیقا هیچ ایده مشخصی جهت مقابله با آسیب های ناشی از خروج بریتانیا از اروپا وجود ندارد و تنها موضوع مشخصی که وجود دارد، تصمیم انگلستان جهت به انجام رساندن برگزیت است.

اتحادیه اروپا یک موسسه مبتنی بر قوانین است و عضویت در اتحادیه اروپا برای کشورهای کوچکتر مانند ایرلند جذاب است و دقیقا به این دلیل که این موسسه مبتنی بر قوانین است و نه بر اساس استفاده از نیروی خام.
قوانینی که تاکنون به علت عضویت در این اتحادیه بر انگلیس حاکم بوده اند، دچار تغییر و تحول خواهند شد و با تکیه بر دادگاه های بریتانیا مجددا تفسیر می شوند. این لازمه تشکیل یک بریتانیای جدید است.

از 44 سال قبل که بریتانیا تصمیم بر عضویت در این اتحادیه گرفت، سایر کشورهای عضو روابطی سازنده با این کشور برقرار کردند. این همکاری ها در زمینه اقتصادی و در بحث واحد پول اروپا، در زمینه های قضایی، مسائل اجتماعی و معاهدات اروپا انجام شده است و منجر به تحولاتی در قوانین بریتانیا شد. از طرفی قوانین مربوط به بعضی صنایع در اروپا اصلاح شده و صنایعی چون کشاورزی در بریتانیا دچار تغییراتی بنیادین شدند.

درست است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به ظاهر باعث بازتر شدن دست این کشور خواهد شد و آزادی عمل بیشتری به این کشور خواهد داد. اما تغییر قوانین در این کشور امری زمان بر خواهد بود. آن ها تاکنون در زمینه های بسیاری مجبور بودند طبق قوانین اتحادیه اروپا عمل کنند.

در زمینه پرواز، حمل و نقل، ایمنی غذا، کارگران و بسیاری از قوانین دیگری که در 44 سال گذشته براساس مصوبات اتحادیه اروپا انجام می شدند آن ها از این پس باید جهت همکاری با کشورهای عضو این اتحادیه، به طور مداوم مذاکراتی را انجام دهند و به توافق هایی دست یابند. چنان که سوئیس با بستن 120 معاهده با اتحادیه اروپا تلاش کرده است روابط خود را با این اتحادیه تعریف کند.

از طرفی در این میان بحث ایرلند نیز مطرح است. ایرلند نیز روابط خاص خود را با اتحادیه اروپا دارد. لذا بنظر می رسد در صورتی که بریتانیا قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارد، باید یک مسیر برای چگونگی آن تعریف کند.

مترجم: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 802180

وب گردی

وب گردی