دوره آموزشی تربیت مترجم برگزار می‌شود

دوره تربیت مترجم به زودی توسط انجمن صنفی مترجمان شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی مترجمان، دوره تربیت مترجم به زودی توسط انجمن صنفی مترجمان شهر تهران برگزار می شود. عمده توجه این دوره بر آموزش عملی و کاربردی ترجمه متمرکز است.

از آن‌جا که آموزش ترجمه با رویکردی علمی و با استفاده‌ کاربردی و عملی از آخرین رویکردهای نظری در ترجمه است، این دوره با توجه به نظریات جدید در حوزه‌ی ترجمه طراحی شده که رویکردهای عمده در ترجمه یعنی رویکرد زبان‌شناختی و رویکرد فرهنگی را در بر می‌گیرد.

در این دوره شرکت کنندگان به طور مقدماتی با مفاهیم و مباحث نظری در ترجمه و ارتقا مهارت‌های انتقال معنا و درک مطلب در ترجمه آشنا می‌شوند و به علاوه با شیوه‌ ترجمه متون عمومی و ساده‌تر آشنا شده و توانایی درک مطلب و انتقال معنی را در ترجمه‌ انگلیسی به فارسی پیدا خواهند کرد.

دوره آموزشی مورد نظر با تدریس محمدباقر برقعی در ۹۰ ساعت برگزار می شود. زمان برگزاری جلسات این دوره نیز روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ خواهد بود. شرکت کنندگان در این دوره، در پایان آموزش، گواهی معتبر دریافت می کنند.

زمان آغاز جلسات این دوره روز سه شنبه ۲۰ تیر خواهد بود و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پایگاه اینترنتی انجمن مترجمان شهر تهران به نشانی الکترونیکی www.tiat.ir مراجعه کنند. هزینه ثبت نام در این دوره، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و برای اعضای انجمن مترجمان ۳ میلیون ریال خواهد بود.

502

کد خبر: 802274

وب گردی

وب گردی