دومین درگیری تیلرسون با مقامات کاخ سفید

وزیر امور خارجه آمریکا در دومین درگیری خود با مقامات کاخ سفید، این‌بار با مدیر سیاست‌گذاری کاخ سفید در خصوص مسائل سیاست‌های مهاجرتی ترامپ درگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا که در خصوص سرعت پایین پر شدن پست‌های سیاسی با رئیس ستاد کارکنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درگیر شده بود، اخیراً با «استفان میلر» مدیر سیاست گذاری کاخ سفید نیز درگیر شده است.

پایگاه تحلیلی پولتیکو گزارش کرد، تیلرسون هفته گذشته در دومین درگیری اخیر خود با مقامات کاخ سفید، با میلر در خصوص موضوعات مهاجرتی وارد نزاع شد.

بنا به گفته چهار نفری که از موضوع آگاهی داشتند، میلر، تیلرسون و وزارت خارجه را وادار کرده است تا موضع سخت‌تری در قبال موضوع مهاجرت اتخاذ کنند.

دو نفر از این افراد آگاه گفتند که این گفت‌وگوی میان میلر و تیلرسون با تنش همراه بود که البته فریادهایی در این نشست سرداده نشده است.

بر اساس این گزارش، تیلرسون به وضوح به میلر گفته است که می‌خواهد در وزارت خارجه استقلال داشته باشد و به صورت مستقل عمل کند.

یکی از سخنگویان کاخ سفید حاضر نشد در خصوص این خبر اظهارنظر کند و سخنگوی وزارت خارجه نیز در اینباره اظهارنظر نکرد و میلر نیز به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداد.

میلر نشست‌هایی را درباره رسیدگی به مسئله چگونگی سرکوب بیشتر ورود پناهجویان به خاک آمریکا برگزار کرده است و با سناتورها در خصوص پیشنهاداتی برای کاهش انواع اشکال مهاجرت قانونی نیز از نزدیک همکاری می‌کند.

دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته به بخش‌هایی از فرمان پرجنجال ترامپ برای ممانعت از ورود اتباع 6 کشور با اکثریت جمعیت مسلمان ایران، سوریه، یمن، سومالی، لیبی و سودان مجوز داد.

306/300

کد خبر: 802335

وب گردی

وب گردی