مراجعه1000  نفر در یک روز به مراکز درمانی زابل در اثرتوفان گرد و خاک

رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با شدت گرفتن توفان و گرد و خاک از ساعت هفت بامداد روز گذشته تا ساعت هفت بامداد امروز افزون بر هزار نفر به مراکز درمانی منطقه سیستان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) مراجعه کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، غلامعلی رفعت در این باره افزود: 65 نفر از مجموع این افراد در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.
وی اظهارداشت: با آغاز بادهای 120 روزه در شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان آمار مراجعه روز به روز به مراکز درمانی افزایش پیدا می کند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: افراد مراجعه کننده بیشتر بیماران تنفسی و چشمی بودند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از مردم به ویژه سالمندان و خردسالان خواست تا در حد ممکن در شرایط جوی نامساعد از منزل خارج نشود.
جواد اکبری زاده افزود: تمام مراکز بهداشتی و درمانی شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در آماده باش بسر می برند و به مردم خدمات رسانی می کنند.
وی تاکید کرد: مردم در صورت خروج از منزل از ماسک استاندارد «ان 95» استفاده کنند تا آسیب های گرد و خاک را تا حدودی کاهش دهد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک از امروز مجددا منطقه سیستان در شمال استان را فرا گرفت.
رضا آزادمنش افزود: این وضعیت برای شهرهای زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال استان تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
وی اظهارداشت: پیش بینی می شود در این مدت سرعت وزش باد در منطقه سیستان به 75 تا 85 کیلومتر بر ساعت برسد.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته نیز براثر وزش بادهای 120 روزه افزون بر 900 نفر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده بودند.

701

کد خبر: 802340

وب گردی

وب گردی