عزیزی:   نرخ تورم دوباره به چرخه دورقمی بازگشته است

چهره ماندگار نظام بانکی که امروز توسط دولت تقدیر شد،گفت: نرخ تورم دوباره به چرخه دورقمی بازگشته و اگر دولت نتواند در دور تازه فعالیت های خود، سیاست مربوط به استقلال بانک مرکزی و ثبات مالی را تقویت کند،به سمت تورم های تا محدوده ۲۰درصد پیش خواهیم رفت.

به گزارش ایسکانیوز؛ احمد عزیزی با بیان اینکه بخش مالی اقتصاد ایران بانک محور است، گفت: به دلیل وجود مشکلات در بخش مالی اقتصاد، برگزاری بیست و هفتمین همایش سیاست های پولی و ارزی می تواند برای رسیدن به راه حل مشکلات، ارتقاء سطح سیاست گذاری های پولی و سازماندهی مدیریت و حکمرانی در این بخش موثر واقع شود.

چهره ماندگار نظام بانکی اظهارداشت: سیستم بانکی امروز از اولویت های اصلی اقتصاد ایران بوده و باید گفت نظام بانکی همچنان از اولویت های امسال و سال های آینده اقتصاد خواهد بود.

وی درباره اولویت های امروز نظام بانکی که می تواند در همایش سیاست های پولی و ارزی مطرح شود، بیان داشت: ارتقاء سیستم بانکی باید از اهداف همیشگی دولت و بانک مرکزی باشد.

عزیزی خاطرنشان کرد: باید گفت بخش مالی و سیستم بانکی به صورت مداوم با نوعی بی ثباتی مالی و بحران دائمی در اقتصادهای مدرن مواجه است. به صورت کلی، ارتقاء و تقویت سیستم بانکی و ثبات سیستم مالی در بنگاه ها و موسسات پولی باید از اولویت های هر اقتصادی باشد.

به گفته وی، دولت دوازدهم باید تلاش کند تا سطح استقلال بانک مرکزی ارتقاء‌ یابد. اگر سیاست گذاری پولی مستقل نباشد، بازیچه اهداف کوتاه مدت و زودگذر قرار می گیرد و از این طریق ثبات سیستم پایین خواهد آمد.

چهره ماندگار نظام بانکی افزود: توجه دولت جدید باید ارتقاء سطح استقلال بانک مرکزی و تقویت نظارت مالی در کنار ایجاد عملکرد یکپارچه مالی باشد.

عزیزی در خصوص لزوم حفظ دستاوردهای تورمی دولت گفت: موضوع تورم، اشتغال و داد و ستدهای اقتصادی از مباحث پیچیده در سیاست گذاری های پولی کشور بوده و رسیدن به نقطه بهینه در این بخش نیازمند استقلال سیاست گذار است.

وی افزود: نرخ تورم دوباره به چرخه دورقمی بازگشته و اگر دولت نتواند در دور تازه فعالیت های خود، سیاست های مربوط به استقلال بانک مرکزی و ثبات مالی را تقویت کند، بدون وجود سیستم نظارت یکپارچه مالی و همچنین نبود استقلال بانک مرکزی، به سمت تورم های تا محدوده 20 درصد پیش خواهیم رفت.

402

کد خبر: 802360

وب گردی

وب گردی