برخورد سلیقه ای با دانشگاه آزاد اسلامی موجب بیکاری جمع کثیری از فرهیختگان می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: برخورد سلیقه ای با دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها باعث جلوگیری از ادامه تحصیل فرزندان ایران اسلامی است بلکه موجب بیکاری جمع کثیری از فرهیختگان خواهدشد.

به گزارش ایسکانیوز،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در حمایت از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی از برخورد غیر کارشناسی و سلیقه ای با این دانشگاه انتقاد کرد.

دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تشکر از پیگیری های مستمر رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه و سرپرست محترم دانشگاه در خصوص رشته های حذف شده کارشناسی ارشد دانشگاه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، گفت:دانشگاه آزاد اسلامی نهادی برخاسته از مردم و برای مردم جهت کمک به آموزش عالی کشور در جهت گسترش آموزش عالی کشور و ارتقای تحصیلات فرزندان ایران اسلامی از سال 1361 شروع به کار کرد و در حال حاضر نیمی از بار سنگین آموزش عالی این کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است و ما به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه عظیم فرهنگی وعلمی باید از این ذخیره با پشتوانه مردمی حمایت کنیم .

وی با تاکید بر تبیین منویات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری همیشه در نشست با فرهیختگان کشور تاکید داشتند که دانشگاهها باید جهت حل مشکلات و معظلات جامعه اسلامی تلاش کنند و با توجه به خروجی های علمی راهکارهایی را ارائه کنند ولی متاسفانه شاهد این مسئله هستیم که علاوه بر اینکه مشکلات جامعه حل نشد بلکه وزارت علوم با حذف حدود ٢٩٠٠ رشته محل کارشناسی ارشد باعث خواهد شد تا تعداد زیادی از اعضای هیات علمی و کارکنان زحمتکش این شجره طیبه عظیم علمی از کار بیکار شده همچنین جوانان جویای تحصیلات تکمیلی را با معضلات مختلفی در جامعه روبرو کند که این مسئله عکس رفع دغدغه های رهبر انقلاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: این رفتار چندگانه وزارت علوم که مسبوق به سابقه نیز است سبب خواهد شد از سویی باعث دلهره و نگرانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و داوطلبین ادامه تحصیل در این دانشگاه شده و از سوی دیگر باعث تعطیلی حدود 350 واحد دانشگاهی و بیکاری هزاران فرهیخته اعم از استاد دانشگاه و کارمند می‌شود.

دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همیشه سر تعظیم در مقابل قانون فرود آورده و همیشه بر اساس سیاست تابعیت از قانونمندی حرکت کرده است . حذف ٢٩٠٠ رشته محل این دانشگاه که از سوی وزارت علوم انجام شده با وجود اعلام سال اقدام و عمل با رویکرد تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری با سیاست های دولت تدبیر و امید درباره افزایش و توسعه موضوع اشتغال تناقض دارد و با حذف این تعداد رشته محل باید حدود ۳۰ درصد از کادر اداری و اعضای هیات علمی این دانشگاه جهت ادامه بقاء و فعالیت علمی تعدیل شوند .

وی ادامه داد: اگر هدف واقعا ساماندهی آموزش عالی کشور است بهتر است ساماندهی موسسات آموزش عالی دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد که بدون هیچ زیر ساخت و امکاناتی در حال جذب دانشجو هستند و عجیب آنکه بسیاری از تصمیم گیرندگان آموزش عالی کشور در این موسسات غیر انتفاعی ذینفع هستند و به طور طبیعی به آنها تمایل دارند و عجیب تر اینکه همین بزرگواران امور سیاستگذاری آموزش عالی کشور را برعهده دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: انتظارخیل عظیم دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی از ریاست محترم هیات دولت، احقاق حق دانشگاه آزاد اسلامی است که کاملا قانونی است و با این همه امکانات و زیرساخت های موجود اعم از فضاهای آموزشی ، آزمایشگاههای پیشرفته ، کادر هیات علمی مجرب و ... روا نیست که مورد بی مهری بعضی ازمتوالیان آموزش عالی کشور آن هم به شکل غیر قانونی قرار گیرند.

201

کد خبر: 802395

وب گردی

وب گردی