تندر 90 پلاس در اولین حضور در جدول کیفی ها، 4 ستاره شد

گزارش کیفی خودروهای داخلی در سومین ماه از سال جاری در حالی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، منتشر شده است که تقریبا تغییرات کیفی چندانی در بخش خودروهای سبک نسبت به ماه گذشته صورت نگرفته و تنها یکی از محصولات کرمان موتور با کسب یک ستاره بیشتر ، در جایگاه سه ستاره ها قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس جدیدترین گزارش کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، در خرداد ماه 96 ، در مجموع 89246 دستگاه خودرو تولید شده است که که 99 درصد از حجم تولیدات به گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد که از این تعداد 50 مدل مربوط به گروه سبک و 8 مدل در گروه سنگین است.

در این ماه از مجموع 42 مدل خودرو مورد ارزیابی در گروه سواری 9 مدل خودرو 4 ستاره و 12 مدل سه ستاره ، 6 مدل 2 ستاره و 15 مدل خودرو تک ستاره شدند.

در گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری داخلی در خرداد ماه امسال، در کلاس قیمتی بالای 100 میلیون تومان همچون ماه قبل دو خودرو نیو مزدا 3 محصول شرکت بهمن موتور و گراند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان با کسب 4 ستاره به ترتیب در جایگاه اول و دوم در این رنج قیمتی قرار گرفتند .

همچنین در رده قیمت 75 تا 100 میلیون تومان از 4 خودرو مورد ارزیابی ، کیاسراتو محصول شرکت سایپا و هیوندای i20 محصول کرمان موتور، با کسب 4 ستاره کیفیت در جایگاه اول و دوم در این رنج قیمتی قرار گرفته است و پس از آن تیگو5 مدیران خودرو و جک S5 محصول کرمان موتور به ترتیب با کسب 3 ستاره و 2 ستاره کیفی در جایگاه سوم و چهارم در این رده قیمتی قرار گرفتند.

بر اساس جدول ارائه شده توسط شرکت بازرسی کیفیت ، در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون ، 8 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند بر این اساس هیوندای i10 همانند ماه قبل با کسب 4 ستاره کیفی در رده اول این سطح قیمتی قرار گرفته است و پس از آن پس از آن به ترتیب آریزو 5 محصول مدیران خودرو و چانگان cs35 سایپا کاشان ،برلیانس H330 پارس خودرو و جک J5محصول کرمان موتور با کسب 3 ستاره در رده های دوم و ششم کیفی قرار گرفته و پس از آن آریو اتوماتیک شرکت بن رو با کسب دو ستاره در رده بعدی قرار گرفته است.

در ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت در سطح قیمتی 25 تا 50 میلیون نیز 23 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند که به ترتیب رنو ساندرو محصول پارس خودرو ، تندر 90 اتوماتیک پلاس و تندر 90 اتوماتیک دو محصول ایران خودرو و پارس تندر به ترتیب با کسب 4 ستاره کیفی در رتبه اول تا چهارم در این رده قیمتی قرار گرفتند.

همچنین در این رده قیمتی تندر 90 پارس خودرو ، تندر 90 ایران خودرو ، رانا ، آریو محصول شرکت بن رو ، پژو 206 SD و پژو 206 معمولی و دنا پلاس از محصولات ایران خودرو با دریافت 3 ستاره به ترتیب در رده های پنجم تا یازدهم در این کلاس قیمتی قرار گرفته و پس از آنها خودروهای نیو MVM315 مدیران خودرو ،دنا شرکت ایران خودرو ،دانگ فنگ h30 و سمند سورن ایران خودرو با کسب دو ستاره به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفتند.

در آخرین سطح قیمتی و زیر 25 میلیون تومان نیز 5 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند و به ترتیب تیبا ، خودروهای سایپا X111 ،سایپا X131 ، X132 و سایپا X131 پارس خودرو با کسب یک ستاره به ترتیب در رده های اول تا پنجم در این گروه قیمتی قرار گرفتند.

عدم تغییر کیفی وانت بارها

همچنین بر اساس گزارش کیفی خودروها در خرداد 96، در مجموع 8 مدل وانت در دو سطح قیمتی بالاتر 50 و زیر 50 میلیون تومان در گروه وانت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در این بخش و در گروه قیمتی بالای 50 میلیون تومان تنها خودرو مورد ارزیابی ، وانت پیکاپ فوتون ایران خودرور دیزل است که همچون ماه قبل 2 ستاره است اما در سطح وانت های زیر 50 میلیون وانت تندر ایران خودرو 3 ستاره و 6 وانت بعدی همگی یک ستاره کیفیت را به خود اختصاص دادند.

در این گروه پس از وانت تندر ایران خودرو، وانت سایپا X151 شرکت بن رو ، وانت مزدا کارا 2000 تک کابین و دو کابین بهمن موتور، ،وانت نیسان تک سوز محصول شرکت زامیاد، وانت آریسان ایران خودرو دیزل و وانت نیسان دو گانه سوز شرکت زامیاد به ترتیب با کسب یک ستاره در رده های دوم تا هفتم این سطح قیمتی در گروه وانت قرار گرفتند.

401

کد خبر: 802417

وب گردی

وب گردی