شرط اعزام به  حج برای   افراد معتاد، ترک اعتیاد است/ داشتن اعتیاد در سفر حج عواقب سنگینی دارد

رئیس مرکز پزشکی هلال احمر در توصیه‌های به برخی افراد عازم حج که دچار اعتیاد هستند، گفت: شرط اعزام به عربستان برای حج جه این افراد، ترک اعتیاد است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم سید علی مرعشی گفت: در تشریح برنامه‌های اعزام به حج درباره افرادی که دچار اعتیاد هستند، اظهار داشت: نخستین اعزام 9 مرداد صورت می‌پذیرد و متعاقباً آخرین اعزام نیز 14 شهریورماه است، بنابراین توصیه می‌شود افرادی که به عنوان زائر حج قصد اعزام به عربستان را دارند حتماً در صورت داشتن اعتیاد، در این مدت به نوعی ترک کنند.

مرعشی درباره برخورد کشور عربستان با افراد معتاد عنوان کرد: عربستان قوانین سختگیرانه ای در برخورد با معتادان دارد که یکی از آن موارد، زندان‌های سخت آنها است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد‌: افرادی که دچار اعتیاد هستند و به هر طریقی بتوانند از گیت‌های امنیتی و مراقبتی عربستان عبور کنند بدانند در طول زمان حج، هیچ چیزی برای تسکین اعتیاد آنها وجود ندارد و خود آنها دچار مشکلات عدیده ای می‌شوند و نمی‌توانند مناسک را انجام دهند.

مرعشی خاطرنشان کرد: بنابراین افراد دچار اعتیاد و عازم به حج - حتماً در معاینات پزشکی به مسئله اعتیاد خود اشاره کنند تا راهنمایی‌های لازم برای ترک به آنها داده شود و در صورتیکه فرد در همین مدت تا اعزام به عربستان، امکان ترک ندارد به صلاح خود و کشور نیست که به حج اعزام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 802455

وب گردی

وب گردی