برنامه ترامپ درباره کره شمالی در حاشیه اجلاس G20

دونالد ترامپ قصد دارد در حاشیه اجلاس G20 با رهبران چین و ژاپن درباره حل معضل کره شمالی گفت و گو کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس G20 با "شی جین پینگ"، رئیس جمهور چین و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دیدار خواهد کرد. دیداری که با محوریت معضل کره شمالی انجام خواهد گرفت.

مذاکرات گروه G20 ، هفتم و هشتم جولای در هامبورگ آلمان انجام می شود.

دونالد ترامپ در ماه آوریل و در ملاقات با رئیس جمهور چین در فلوریدا اعلام کرده بود، خواهان تجارت با پکن است. وی در عین حال ضمن ابراز نگرانی نسبت به برنامه های موشکی کره شمالی اعلام کرده بود برنامه های مربوط به تولید بمب هسته ای و موشک های بالستیک از سوی کره شمالی، برای واشنگتن یک تهدید محسوب می شود. لذا تجارت با پکن را منوط بر حمایت از تحریم کره شمالی توسط این کشور می داند.

کره شمالی و همسایه جنوبی آن از سال 1950 تا 1953 درگیر جنگ شدند و از آن پس دچار تنش هایی جدی هستند. از پیونگ یانگ رسما اعلام کرده است که برنامه هسته ای این کشور در تقابل با آمریکا انجام شده و بارها این کشور را به نابودی تهدید کرده است.

هرچند پکن هنوز حاضر به همکاری با ژاپن، کره جنوبی و آمریکا در مساله پیونگ یانگ نشده است.

نا امیدی کاخ سفید در پیشبرد اهداف آمریکا در قبال پیونگ یانگ، پیامدهایی را به همراه داشته است که یکی از آن ها افزایش قیمت فولاد است. رئیس جمهور آمریکا پس از پیروزی در انتخابات 2016 معیارهای تازه ای جهت واردات فولاد تعیین کرده است.

303/300

کد خبر: 802476

وب گردی

وب گردی