دانشگاه خوارزمی میزبان هیأت علمی و فناوری اتحادیه‌ اروپا

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی از حضور هیأت عالیرتبه‌ علمی– فناوری اتحادیه‌ اروپا در مراسم افتتاحیه‌ مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه خوارزمی خبر داد.

‌به گزارش ایسکانیوز، دکتر غلامرضا کریمی با اعلام این مطلب گفت: هیأت ۳۷ نفره از مسئولان علم و فناوری اتحادیه‌ اروپا و نمایندگان دانشگاه‌های اروپایی، در روزهای ۱۱ تا ۱۳ تیرماه در تهران حاضر هستند و یکی از برنامه‌های این هیأت، بازدید از مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه خوارزمی است.

وی افزود: در حاشیه این بازدید، نشست همکاری‌های دانشگاه خوارزمی و اتحادیه‌ اروپا در زمینه مرکز مطالعات اروپا و همچنین نحوه‌ همکاری طرفین در خصوص کرسی مخاطرات محیطی و قطب مطالعات اروپا بررسی می‌شود.

سرپرست مرکز مطالعات اروپا گفت: کارگروه مشترک ایران و اتحادیه‌ اروپا که بالاترین سطح برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کلان همکاری طرفین است، امروز یکشنبه ۱۱ تیرماه با حضور مقامات اروپایی و ایرانی و رؤسای دانشگاه‌های ایران در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل خواهد شد که دکتر سبحان‌اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی در آن نشست در خصوص وضعیت مطالعات اروپایی در ایران سخنرانی خواهد کرد.

کریمی افزود: در روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه کارگاه آموزشی با حضور مقامات اروپایی و ۱۰۰ تن از معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها در تهران برگزار می‌شود که در آن در باره‌ی پروژه‌های مشترک تحقیقاتی و آموزشی و تبادل استاد و دانشجو و نحوه‌ی تکمیل تقاضا برای پروژه‌های اتحادیه‌ی اروپا گفتگو و تبادل نظر خواهد شد که هماهنگی کارگاه برنامه‌های «ژان مونه» در خصوص مطالعات اروپا به عهده مدیر مرکز مطالعات اروپای دانشگاه خوارزمی است.

مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه خوارزمی در دی‌ماه ۱۳۹۵ با مصوبه هیأت امنای دانشگاه تأسیس و آغاز به کار نموده و در حال حاضر، فعالیت خود را در قالب چهار گروه پژوهشی، مطالعات راهبردی، مطالعات امنیت انسانی، مطالعات آب، انرژی و محیط زیست و همچنین مطالعات تکنولوژی نوین انجام می‌دهد.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 802531

وب گردی

وب گردی