مطهری: مجلس شورای اسلامی پاسخ درخور سنای آمریکا را آماده کرده است

نایب رئیس مجلس گفت: مصوبه سنای آمریکا علیه ایران و روسیه گرچه هنوز به تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس جمهور این کشور نرسیده ولی مجلس شورای اسلامی پاسخ درخور را آماده کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، علی مطهری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 11 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: عید فطر را که در واقع بازگشت به فطرت انسانی است به همه نمایندگان مجلس تبریک می گویم به تعبیر شهید مطهری با 30 روز مشی پرهیزکاری ممکن نیست ملکه تقوا در انسان ایجاد نشود، باید این دستاورد را حفظ کرد.

از صدا و سیما انتظار می رود که در اعیاد اسلامی برنامه های شاد ویژه تدارک ببیند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از صدا و سیما انتظار می رود که در اعیاد اسلامی برنامه های شاد ویژه تدارک ببیند و برنامه های شاد منحصر به ایام نوروز نباشد.

مطهری افزود: راهپیمایی های شکوهمند روز قدس در کشورمان و نقاط دیگر جهان حاکی از زنده بودن آرمان آزادی فلسطین است و نشان می دهد که اتحاد آل سعود با صهیونیست ها و تلاش برای قرار دادن ایران به جای اسرائیل در مقابل اعراب، ره به جایی نخواهد برد، همچنان که مقاومت قطر در مقابل این طرح شاهد این مدعا است.

نفرت مردم ایران از منافقین از بین نمی رود

وی ادامه داد: عجیب است که عوامل آمریکا و سعودی در همایش منافقین در پاریس شرکت می کنند با این هدف که روزی این گروه حکومت را در ایران به دست بگیرند که باید به این ها گفت در بد جایی سرمایه گذاری کرده اید، این سرمایه گذاری جز ضرر چیزی برای شما ندارد، چون نفرتی از این ها بر دل مردم ایران است که از بین رفتنی نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آزادی موصل که با همت جوانان مومن عراقی و هدایت مرجعیت و تدبیر دولت عراق و البته کمک مستشاری ایران صورت گرفت نوید انقراض داعش را می دهد، امیدوارم دولت عراق به رفتار درست خود با اهل سنت و جوانان این کشور ادامه دهد و اشتباهات دولت گذشته را تکرار نکند تا زمینه پیدایش گروه هایی مانند داعش فراهم نشود.

وی ادامه داد: البته مسئله داعش مسئله ای است که علمای دین، جامعه شناسان و روانشناسان باید موضوع تحقیق قرار دهند.

مجلس شورای اسلامی پاسخ درخور سنای آمریکا را آماده کرده است

مطهری افزود: مصوبه سنای آمریکا علیه ایران و روسیه گرچه هنوز به تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس جمهور این کشور نرسیده ولی مجلس شورای اسلامی پاسخ درخور را آماده کرده است.

وی ادامه داد: گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای کامل تعهدات ایران در برجام و تقدیر بسیاری از اعضای شورای امنیت از این بابت و همراهی نکردن اکثریت اعضای این شورا با آمریکا، در ارتباط دادن بخشنامه 2231 شورای امنیت با برجام یک موفقیت برای ایران است.

مطهری افزود: آن ها خوب می دانند که وزارت امور خارجه ایران به مجرد صدور قطعنامه 2231 که درصدد محدود کردن قدرت موشکی ایران است، طی بیانیه ای اعلام کرد که این قطعنامه ربطی به برجام ندارد و ایران متعهد به آن نخواهد بود.

وی ادامه داد: کشورهای 1+5 نیز بیانیه مذکور را که به عنوان سند رسمی در سازمان ملل به ثبت رسید تلقی به قبول کردند، علاوه بر این اروپا نیز زیاده خواهی های آمریکا در خصوص ایران را برنتابیده چنان که از مواضع سران آلمان، فرانسه و ایتالیا در سفر جناب آقای ظریف به این کشورها هویدا است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این هنر جمهوری اسلامی ایران بوده که میان آمریکا و اروپا درباره خود فاصله انداخته و اتحاد قبلی آنان را برهم زده است.

رئیس جمهور تاجر مسلک آمریکا به دنبال یک جنگ در کشور است

وی ادامه داد: شرایط منطقه خاورمیانه و فرصت طلبی قدرت های بزرگ خصوصا آمریکا و رئیس جمهور تاجر مسلک این کشور که به دنبال یک جنگ دیگر در منطقه هستند و مشکلات اقتصادی خود را از طریق بالا رفتن قیمت نفت و فروش اسلحه حل کنند ایجاب می کند ما اولا هوشیار باشیم و در این دام گرفتار نشویم و ثانیا وحدت داخلی را تحت هدایت مقام معظم رهبری حفظ کنیم که از نظر قرآن یکی از عوامل انقراض امت ها و اقوام تشدد و تفرقه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ثالثا باید با ایران هراسی در منطقه مبارزه کنیم و اجازه ندهیم آمریکا و صهیونیسم جهانی ایران را به جای اسرائیل دشمن عرب ها معرفی کنند.

302

کد خبر: 802550

وب گردی

وب گردی