تغییرات اقلیمی به اقتصاد آمریکا آسیب می‌رساند

نتایج مطالعات نشان داده است تغییرات اقلیمی به اقتصاد آمریکا آسیب می‌رساند.

به گزارش ایسکانیوز، تغییرات اقلیمی موضوعی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و محققان اظهار می‌کنند این تغییرات هم به اقتصاد آسیب می‌رساند و هم منجر به افزایش نابرابری می‌شود.

این مطالعه برای اولین‌بار است که در طول این سال‌ها انجام شده است.

محققان دریافتند تغییرات اقلیمی به اقتصاد آمریکا آسیب جدی خواهد رساند و باعث می‌شود کشور فقیرتر شده و نابرابری درآمد افزایش یابد.

این داده‌ها نشان داد، به ازای هر 0.55 درجه سانتیگراد افزایش دمای جهانی، اقتصاد ایالات متحده حدود 0.7 درصد از تولید ناخالص داخلی را از دست می‌دهد و با هر درجه افزایش گرمایش هزینه بیش از گذشته می‌شود.

بر اساس نتایج مطالعه منتشر شده در مجله Science، مناطق سردتر و ثروتمند در امتداد مرز شمالی بیشترین تاثیر را بر روی سلامتی، کشاورزی و هزینه‌های انرژی خواهند گذاشت.

ایالت‌های جنوبی و پایین هم که گرمتر و فقیرتر هستند، فرصت‌های بیشتری را از دست خواهند داد. این فرصت‌ها به سمت شمال و غرب خواهد رفت.

سولومون هسیانگ، دانشیار دانشگاه کالیفرنیا-برکلی در ایالات متحده اظهار کرد: تغییرات اقلیمی بدون تغییر در مناطق بزرگ ایالات متحده بسیار گران تمام خواهد شد.

وی افزود: اگر این مسیر ادامه یابد، ممکن است بزرگترین انتقال ثروت از فقرا به ثروتمندان در تاریخ این کشور اتفاق بیافتد.

این مطالعه می‌تواند به حل این موضوع که آیا تغییرات آب و هوایی به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند یا آسیب می رساند، منجر شود.

گروهی از اقتصاددانان و دانشمندان، در زمینه علوم آب و هوایی و اینکه چگونه هزینه و مزایا در کشاورزی، جرم و جنایت، سلامت، انرژی و نیروی کار تحت تاثیر درجه حرارت، بارندگی، افزایش سطح دریا و تشدید طوفان قرار می‌گیرد، بررسی‎هایی انجام داده‌اند.

رابرت کپپ، استاد دانشگاه راتگرز در آمریکا عنوان کرد: در حالی که تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در حال انجام است، اما اقتصاد بسیار آسیب خواهد دید.

محققان اظهار کردند: گرمای بیش از حد زندگی مردم را تهدید می‌کند، زیرا کارگران نمی‌توانند به سرعت کار کنند، هزینه‌های تهویه هوا افزایش می‌یابد و مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.

در مجموع، این پروژه، زیان، بازسازی اقتصادی و افزایش نابرابری را بررسی می‌کند.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 802566

وب گردی

وب گردی