قیمت های گزاف گوشت های وارداتی

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور گفت: در حال حاضر به دلیل عدم نظارت و برخورد جدی با متخلفان، گوشت های وارداتی حتی در فروشگاههای زنجیره ای به قیمت های گزاف در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ منصور پوریان در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه ورود به فاز گرانی تلفات زیادی به لحاظ اقتصادی به صنعت دام و گوشت کشور وارد کرد، افزود: خوشبختانه در چند ماهه اخیرتمهیدات خوبی در حوزه توزیع و تامین گوشت در کشور انجام شده است.
وی در ادامه واردات روزانه بین 100 تا 120 تن گوشت مورد نیاز بازار داخلی از طریق کشورهای اوراسیا را از جمله این تمهیدات عنوان کرد و گفت: طبق توافق های صورت گرفته مقرر شد تمامی گوشت های وارداتی به قیمت هرکیلو 29 هزار تومان تحویل شرکت پشتیبانی دام کشور شود و سپس از طریق این شرکت در اختیار توزیع کنندگان و شرکت های بسته بندی قرار گیرد.
رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور ضمن اشاره به این جمله که با عرضه هرکیلو گوشت وارداتی به قیمت 31 هزار و 500 تومان تب گرانی بازار گوشت تا حدی فرو کش کرد، گفت: متاسفانه به دلیل عدم نظارت و برخوردجدی با متخلفان گوشت های وارداتی حتی در فروشگاههای زنجیره ای به قیمت های گزاف در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد که برخلاف قیمت توافقی است.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا گوشت های وارداتی در بازار داخلی تاثیرگذار بوده است، افزود: لاشه بره وارداتی کیلویی 29 هزار تومانی تاثیر خوبی در بازار گوشت کشور گذاشت به نحوی که هم اکنون لاشه بره داخلی به قیمت هرکیلو 33 تا 34 هزار تومان رسیده است.
پوریان گفت: به جهت جلوگیری از گرانی گوشت در بازار داخلی و متعادل کردن قیمت ها نظارت به تنهایی کافی نیست بلکه باید همراه با برخورد جدی باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

402

کد خبر: 802730

وب گردی

وب گردی