محتشم: بیکاری در دولت یازدهم نشات گرفته از رکود مسکن است

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: در حال حاضر مسکن در دوران رکود به سر می برد و تاکنون تبعات ناشی از آن بیکاری و تهدید اشتغال و تولیدات صنایع داخلی بوده است بنابراین دولت باید تصمیمات منطقی را در این خصوص اتخاذ کند

حسن محتشم در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی بازار مسکن گفت: در حال حاضر رکود حاکم در بازار مسکن ناشی از رکود موجود در اقتصاد کلان کشور است که از ابتدای دولت یازدهم جهت کنترل تورم این اتفاق صورت گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: اقدامات زیادی در راستای کنترل تورم انجام شده که تاکنون نتیجه آن رکود و نیز بیکاری بوده است.

محتشم با بیان اینکه مسکن وارد سال چهارم از رکود شده است، افزود: براساس پیش بینی های صورت گرفته برای سال 96، ادامه رکود در بخش مسکن باعث ضرر و زیان صنایع وابسته به این بخش می شود و منجر به کند شدن روند فعالیت آنها خواهد شد و می توان با قاطعیت گفت که این اتفاق به هیچ عنوان به نفع اقتصاد کشور نیست.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در سال 95 موفق به تک رقمی کردن نرخ تورم شد همچنین براساس برنامه ریزی های انجام شده برای سال جاری در راستای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور که استارت آن باید از طریق رونق بازار مسکن انجام شود، به نظر می رسد که در صورت تغییر و تحول در اقتصاد کشور شاهد تغییرات مثبتی در رونق بازار مسکن خواهیم بود.

وی گفت: طی 3 ماه نخست سال 96 علیرغم تعطیلات نوروزی، انتخابات و نیز ایام ماه مبارک نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش معاملات در آپارتمان های کوچک مقیاس با قیمت مناسب بودیم و معاملات صورت گرفته نشان دهنده رشد قابل قبولی در این حوزه بوده است.

محتشم با تاکید بر اینکه 20درصد از معاملات بازار مسکن متشکل از خانه اولی ها است، تصریح کرد: به طور طبیعی انتظار بر این بود تا در تابستان سال جاری به دلیل آغاز فصل نقل و انتقال شاهد تغییر قابل قبولی در حوزه مسکن باشیم اما تحقق این پیش بینی تا حدودی وابسته به سیاست های خارجی و روابط ایران با کشورهای خارجی بوده است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: تنش های موجود در منطقه خاورمیانه نقش ویژه ای را در اقتصاد کشور ایفا می کند که تاثیر آن نیز در بخش مسکن سرایت کرده اما با تمام این اوصاف امیدوار هستیم تا تغییر قابل قبولی را در قیمت مسکن با شیب ملایم باشیم زیرا این امر به عنوان پیش رونق بخش مسکن به حساب می آید و در این صورت طی نیمه دوم سال جاری شاهد ورود مسکن به دوران رونق خواهیم بود.

وی نقش دولت دوازدهم در بهبود وضعیت معاملات مسکن را اینگونه بیان کرد: با توجه به اینکه دولت دوازدهم در ادامه راه و روند دولت یازدهم ایفای نقش می کند بنابراین با تمرکز به این نکته که بازار مسکن به مدت 3 سال است که در دوران رکود به سر می برد و تاکنون تبعات ناشی از آن بیکاری و تهدید اشتغال و تولیدات صنایع داخلی بوده است بنابراین دولت باید تصمیمات منطقی را در این خصوص اتخاذ کند.

محتشم در پایان گفت: کارشناسی های انجام شده حاکی از توجه ویژه دولت به بخش مسکن است تا از این طریق اقتصاد کشور از گردش نقدینگی مناسب تری برخوردار شود و پاسخگوی نیاز جامعه به خصوص در بخش مسکن باشد.

401

کد خبر: 802735

وب گردی

وب گردی