وزارت صنعت: آمار تسهیلات رونق تولید از سایت بهین یاب گرفته شد

وزارت صنعت در واکنش به خبر آمارسازی این وزارتخانه در اعلام میزان تسهیلات به تولیدکنندگان اعلام کرد که آمار تسهیلات رونق تولید بر اساس مستندات سایت بهین یاب ارایه شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ وزارت صنعت به دنبال انتشار مطلبی در این خبرگزاری تحت عنوان "آمارسازی وزارت صنعت در اعلام تسهیلات تولید " به ارائه توضیحات پرداخته است.

متن توضیحات به شرح زیر است:

علیرضا هادی مسئول پیگیری طرح رونق تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: آمار ارایه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس مستندات سایت بهین یاب و همچنین آخرین گزارشات و آمار طرح رونق تولید بوده است.

وی با اعلام اینکه در سال 95 حدود 59 هزار بنگاه تولیدی در سامانه مربوط ثبت نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد بیش از 31 هزار بنگاه، جهت دریافت تسهیلات به‌میزان بالغ بر 27 هزار میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مسئول پیگیری طرح رونق تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پرداخت بیش از 17 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات به 24 هزار و 600 واحد تولیدی کوچک و متوسط توسط بانک های عامل، اظهار کرد: از مبالغ پرداختی بانک‌ها، حدود 13 هزار میلیارد تومان به 11 هزار و 750 بنگاه در بخش صنعت و معدن و چهار هزار و 200 میلیارد تومان آن به 12 هزار و 850 بنگاه در بخش کشاورزی پرداخت شد.

هادی مبلغ 14 هزار و 450 میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی را در قالب سرمایه در گردش دانست و افزود: این میزان اعتبار به 21 هزار بنگاه تولیدی، اختصاص یافت. همچنین بیش از دو هزار و 750 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت برای تکمیل سه هزار و 600 طرح نیمه تمام تخصیص داده شد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 802787

وب گردی

وب گردی