اکثر انگلیسی‌ها از ماندن در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند

یک نظرسنجی نشان داد اگر همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا همین امروز در انگلیس برگزارشود حامیان باقی ماندن در این اتحادیه پیروز خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، این نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه سورویشن نشان داد: اکثریت بریتانیایی‌ها معادل ۵۴ درصد در صورت برگزاری دوباره همه‌پرسی در بریگزیت به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای خواهند داد و تنها ۴۶ درصد از بریگزیت حمایت خواهند کرد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد: اکثریت پاسخ گویان معادل ۵۵ درصد می‌خواهند ائتلافی فراحزبی مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا را با این اتحادیه انجام دهند در حالی که تنها ۳۲ درصد گفتند که باید دولت اقلیت محافظه‌کاران این مذاکرات را انجام دهند.

در عین حال اکثریت معادل ۳۶ درصد گفتند: بهترین کار این است که مذاکرات بریگزیت به کلی متوقف شود و برای ماندن در اتحادیه اروپا تلاش شود اما ۳۲ درصد از پرداخت هزینه‌ای برای دسترسی به اتحادیه گمرک‌ها در اروپا حمایت کردند، ۲۴ درصد هم از راهبرد کنونی دولت برای ترک اتحادیه گمرک‌ها برای انعقاد توافق‌های تجارت آزاد با کشورهای دیگر حمایت کردند.

در عین حال ۴۷ درصد با برگزاری همه‌پرسی درباره توافق نهایی بریگزیت مخالفت کردند اما ۴۶ درصد از آن حمایت کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که محبوبیت محافظه‌کاران با ۴۱ درصد به میزان اندکی بیشتر از محبوبیت حزب کارگر با ۴۰ درصد است.

اما یک نظرسنجی دیگر برای نشریه آبزرور نشان داد: حزب کارگر با محبوبیت ۴۵ درصدی شش درصد بیشتر از محافظه‌کاران که ۳۹ درصد محبوبیت داشتند، رای دارد.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 802813

وب گردی

وب گردی