در توافق وزارت علوم و دانشگاه آزاداسلامی چه گذشت؟/حداقل 2300 رشته حذف شده برمی گردد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی برای برگرداندن رشته‌های حذف شده این دانشگاه به توافق رسیدند که با اجرای این توافق، حداقل مجوز 2300 رشته دانشگاه آزاد اسلامی تائید خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، محمد مهدی زاهدی، درباره نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، معاون آموزشی وزارت علوم و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در فضایی علمی و تخصصی برگزار شد و سعی کردیم اختلافات موجود میان این نهاد علمی را در چارچوب مقررات بررسی و برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرفین در این جلسه به این توافق رسیدند که همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که دارای رشته‌های دکتری تخصصی هستند، چنانچه مجوز رشته‌های کارشناسی ارشد آنها حذف شده است، مجوز آنها صادر شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که مورد توافق طرفین قرار گرفت این بود که به همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که دارای رشته محل‌های کارشناسی ارشد هستند و تاکنون در این رشته‌ها فارغ‌التحصیل داشته‌اند، مجوز پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید داده شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس اضافه کرد: شرط دیگر این توافق که مورد پذیرش قرار گرفت صدور مجوز رشته محل‌های کارشناسی ارشد برای واحدهایی است که حداقل سه استادیار تمام وقت داشته باشند. البته در اینجا تبصره‌ای اضافه شد که اگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دو استادیار تمام وقت با دو استادیار نیمه وقت داشته باشند، این دو استادیار نیمه وقت به عنوان یک استادیار تمام وقت محاسبه شود.

زاهدی گفت: فکر می‌کنم توافقی که امروز انجام شد توافق منطقی و خوبی باشد. ما از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی هم خواهش کردیم که واحدهایی که کمتر از سه استادیار دارند و بر اساس توافق امروز، برای سال تحصیلی 96-97 به آنها مجوز کارشناسی ارشد داده می‌شود، تلاش کنند تا سال آینده حداقل سه استادیار تمام وقت داشته باشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید با توافق صورت گرفته امروز مجوز چه تعداد از رشته‌های حذف شده دانشگاه آزاد اسلامی تائید شود، گفت: برآورد اولیه من این است که مجوز حداقل 2300 رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی تائید شود.

کد خبر: 802842

وب گردی

وب گردی