حجی‌زواره: مصدوم نمی‌شدم از عنوان قهرمانی جهانم دفاع می‌کردم/ فقط پولادگر می تواند تکواندو را اداره کند

دارنده نشان برنز مسابقات قهرمانی جهان گفت: بدن من خیلی آماده بود و اگر دچار مصدومیت نمی‌شدم می‌توانستم از عنوان قهرمانی دوره گذشته خود در روسیه دفاع کنم اما با بدشانسی مصدوم شدم.

مسعود حجی‌زواره در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص عملکرد نمایندگان تکواندو ایران در بیست و سومین دوره تکواندو قهرمانی جهان اظهار داشت: اتفاقی که برای من افتاد را همه دیدند و بدشانسی گریبان‌گیر من شد تا نتوانم به مدال طلا دست پیدا کنم. دیگر بازیکنان تیم ملی نیز مغلوب کسانی شدند که یا قهرمان شدند یا به فینال راه یافتند و اسم این را نیز می‌توان بدشانسی گذاشت.

وی با انتقاد از منتقدان نتایج تیم ملی گفت: متاسفانه فقط عده‌ای بیرون گود نشسته‌اند و می‌گویند لنگش کن و فقط به دنبال منفعت خودشان هستند و دلشان برای تکواندو ایران نمی‌سوزد . کادرفنی نیز واقعا یکدست و جوان بود و جا دارد از زحمات آن‌ها و همچنین ریاست فدراسیون تکواندو تشکر کنم.

دارنده نشان برنز مسابقات قهرمانی جهان در کره‌جنوبی تصریح کرد: پولادگر و فرهادیان هیچ کم و کاستی در نحوه برگزاری اردوهای تیم ملی برای ملی‌پوشان نگذاشتند و انشاالله در مسابقات گرندپریکس شاهد افتخار آفرینی تکواندو ایران باشیم.

حجی‌زواره در پاسخ به این سوال که تیم ملی برای مسابقات جهانی بطور کامل آماده بود، گفت: صد در صد تیم ملی آماده بود اما بدشانسی و فراز و فرود نیز جزیی از ورزش است . اگر آن اتفاق برای من نمی‌افتاد قول می‌دادم مدال طلا بگیرم . من در چهار بازی که به میدان رفتم تنها یک امتیاز فنی به رقبای خود داد و اگر حریفی امتیازی از من گرفت به خاطر اخطار بود.

وی ادامه داد: حریف مصری که من با او بازی کردم در فینال گرندپریکس در وزن 80- کیلوگرم نایب قهرمان شد و حریفان روس و مکزیک را برد اما هیچ امتیاز فنی به او ندادم و 5 امتیازی که از من دریافت کرد نیز به دلیل اخطار بود. بدن من خیلی آماده بود و اگر دچار مصدومیت نمی‌شدم می‌توانستم از عنوان قهرمانی دوره گذشته خود در روسیه دفاع کنم اما با بدشانسی مصدوم شدم.

کاپیتان تیم ملی تاکید کرد: اگر این اتفاق برای من نمی‌افتاد قطعا مدال طلا می‌گرفتم و تیم ملی نایب قهرمان جهان می‌شد اما اینها از بدشانسی در ورزش است. آقایان بیرون نشسته‌اند و می‌گویند ما این کار را کردیم و این کار را نکردیم در حالی که من از عملکرد فدراسیون کاملا راضی هستم.

حجی‌زواره با حمایت از محمد پولادگر تصریح کرد: هیچ کسی غیر از پولادگر نمی‌تواند فدراسیون تکواندو را اداره کند و برخی از منتقدان نیز فقط به دنبال تخریب تکواندو هستند. کادرفنی تیم ملی نیز بسیار خوب است و باید فدراسیون با آنها تا المپیک 2020 قرارداد ببندد تا با آرامش کار خود را انجام بدهند.

وی در خصوص اتهاماتی که به او برای انتخاب مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی تیم ملی نسبت داده می‌شود، گفت: من آقایانی که این حرف‌ها را مطرح می‌کنند به خدا واگذار می‌کنم. من تنها کاپیتان تیم ملی بودم و رابط بین سرمربی تیم ملی با بازیکنان بودم اما برخی ادعا می‌کنند من دادشی سرمربی تیم ملی هستم.

قهرمان سابق تکواندو جهان مدعی شد: من در حال حاضر و پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهان و بدون انجام یک ماه تمرین حاضر هستم با هر کسی که ادعایی پوشیدن هوگو این وزن را دارد مبارزه کنم . هیچ وقت بدون انتخابی به هیچ مسابقه‌ای نرفتم و در هر مسابقه‌ای نیز که حاضر شدم قهرمان برگشتم و برای اولین بار است که سوم شدم و دلیل آن نیز به خاطر خطای حریف مصری و مصدومیتم گردنم بود.

حجی‌زواره تاکید کرد: من نقشی در انتخاب بی‌باک نداشتم چرا که لیاقت او خیلی بیشتر از این است که من نقشی در انتخابش داشته باشم. بی‌باک اولین طلای تکواندو ایران را در قهرمانی جهان به دست آورد و دوستانی که می‌گویند او گزینه‌ای برای سرمربیگری تیم ملی ندارد یادشان نرود وقتی اسم بی‌باک جلوی هر بازیکنی می‌آمد آن ورزشکار شب تا صبح خواب نداشت.

وی افزود: بی‌باک در سن 39 سالگی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده است و آینده خیلی خوبی برای او پیش‌بینی می‌کند.

کاپیتان تیم ملی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کادرفنی تیم ملی به خاطر بی‌اطلاعی از قوانین پس از ضربه حریف مصری از او خواسته است بلند نشود، گفت: این صحبت‌ها به غیر از چرت و پرت چیزی نیست و من این آقایان که این حرف‌ها را می‌زنند را به خدا واگذار می‌کنم. من 5 دقیقه بیهوش بودم و نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده است و دکتر فدراسیون جهانی به من اجازه بازی نداد. من تازه در بیمارستان متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است و حافظه کوتاه مدت من از بین رفته بود.

حجی‌زواره در پایان خاطر نشان کرد: این آقایان قطعا تقاص حرف‌های خود را پس خواهند داد. این آقایان که به دنبال تخریب تیم ملی هستند مرتکب اشتباه نشوند و از این بازی‌ها بیرون بیایند. اگر خدایی نکرده اتفاقی برای تکواندو بیفتاد دودش به چشم همه ما خواهد رفت و امیدوارم دوباره همه یکدل و یکصدا شویم و برای تیم ملی افتخارآفرینی کنیم.

603

کد خبر: 802893

وب گردی

وب گردی