تهیه طرح ساماندهی  ۹۰ روستای میزبان  تمساح پوزه کوتاه در سیستان و بلوچستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پیش نویس طرح ساماندهی ۹۰ روستای میزبان «گاندو» یا همان تمساح پوزه کوتاه تهیه شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، نیره پورملایی،گفت: پیش نویس طرح بررسی و ساماندهی روستاهای اطراف و درون منطقه حفاظت شده «گاندو» که به نام روستاهای میزبان شناخته می شوند، پس از تهیه و ارائه با همکاری و هم فکری دستگاه های ذیربط مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه موضوعات متنوعی در خصوص ساماندهی روستاهای میزبان، مطرح و بر اساس مصوبات جلسه در دستور کار قرار گرفت که آن از جمله می توان به مواردی از قبیل، تهیه طرح جامع و پایدار آب آشامیدنی این روستاها، تسهیل و ترکیب نمودن مجوزهای بوم گردی و صنایع دستی، تهیه اطلس گردشگری منطقه، تهیه ونصب تابلوهای هشدار دهنده و راهنما و آموزش جوامع محلی اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه طرح ساماندهی روستاهای میزبان «گاندو» فرمانداران شهرستان های چابهار و سرباز، مدیران کل دفتر امور روستایی استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی و نمایندگان سایر دستگاه های اجرایی حضور داشتند.

703

کد خبر: 802937

وب گردی

وب گردی