اجرایی شدن بانک هویت ژنتیک  در سراسر کشور/ نمونه گیری از متهمان

رییس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران از اجرایی شدن بانک ژنتیک در تمامی استان های کشور و نمونه گیری از گروه های متهمان تعیین شده طی سال 1396 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر رضا رئوفیان در سی و چهارمین همایش فصلی مدیران که روز گذشته در تهران آغاز به کار کرد، با بیان این مطلب افزود: بر اساس پنجمین جلسه هیات مدیره بانک هویت ژنتیک مقرر شد در سال جاری 30 هزار نمونه از گروه های مخاطب تعیین شده (زندانیان پرخطر) در سراسر کشور تهیه و پروفایل آن در بانک ژنتیک ذخیره شود که بر اساس این تصمیم در سال 1396 شاهد اجرایی شدن پروژه بانک اطلاعات هویت ژنتیک در سراسرکشور خواهیم بود.

رییس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران در ادامه با اشاره به گزارشی از عملکرد بانک در سال گذشته گفت: در سال 1395 بر اساس هماهنگی با دستگاه ها و نهادهای ذی ربط، 6 استان بر اساس جرایم خطرناک اتفاق افتاده در آنها شامل تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان برای نمونه گیری از زندانیان انتخاب شدند و طرح ابتدا به شکل پایلوت در استان های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان به اجرا درآمد.

دکتر رئوفیان با تشریح شیوه ذخیره سازی نمونه ها در بانک و رفع نواقص و کاستی های کار در مرحله پایلوت تصریح کرد: با آموزش کارشناسان و تعامل بسیار مناسب با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در سال جاری در استان تهران عملکرد بسیار خوبی داشتیم و موفق به اخذ نمونه از گروه های هدف شدیم که امیدواریم این روند در سراسر کشور نیز تکرار شود.

وی افزود: پس از اجرای مرحله پایلوت و رفع نواقص و اصلاح فرایندها فاز اجرایی بعدی در تهران انجام شد و کار با راندمان 98 درصدی در تهران بدون هیچ مشکل و ایرادی انجام شد.

رییس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران با اشاره به این موفقیت اظهار امیدواری کرد طرح در مرحله کشور نیز به نحو شایسته، بدون مشکل و مطابق اهداف تعیین شده انجام شود.

دکتر رئوفیان همچنین از دو برنامه دیگر بانک اطلاعات هویت ژنتیک خبر داد و گفت: بانک ژنتیک دست اندرکار دسته‌بندی اطلاعات موجود در آزمایشگاه های سازمان است تا از این اطلاعات نیز موارد کاربردی استحصال و در پایگاه داده بانک ژنتیک وارد شود.

703

کد خبر: 802950

وب گردی

وب گردی