پزشکان رغبتی برای کار در پزشکی قانونی ندارند

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: متاسفانه به دلیل حجم کار بالا به دلیل کمبود نیرو ، حقوق کم و کمبود امکانات، بسیاری از پزشکان حتی بعد از قبولی در آزمون سازمان پزشکی قانونی ، رغبتی برای کار در این مجموعه ندارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، احمد شجاعی روز دوشنبه در سی و چهارمین همایش مدیران پزشکی قانونی کشور به میزبانی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ، افزود: به عنوان نمونه نیروی پزشکی قانونی استان تهران با حجم کار این اداره کل همخوانی ندارد.
وی اظهار کرد: استان تهران از لحاظ گستردگی وحجم کار ، بسیار بیشتر از بقیه استان ها فعالیت دارد اما درعین حال تعداد نیروی پزشکی قانونی تهران با حجم کار همخوانی ندارد.
شجاعی ادامه داد: همه کارهای کلان کشور در تهران بررسی می شود مانند حادثه شهدای حله که در عراق بود و بجای انتقال پیکرها به نزدیک ترین استان یعنی خوزستان ، این پیکردها برای شناسایی به تهران انتقال داده شدند.
وی اضافه کرد: در این حادثه ، ٩٠ قطعه اجساد را دادند و گفتند ظرف چهار روز باید شناسایی و در روز پنجشنبه تشییع شود که دوستان بدون هیچ نقصی کار را انجام دادند.
شجاعی همچنین خاطرنشان کرد:در حادثه قطار مشهد هم همینطور بود ؛ واقعه در سمنان روی داد اما پیکرها برای شناسایی به تهران انتقال داده شد.
وی سپس به مشکلات ساختمان کهریزک پزشکی قانونی هم اشاره کرد و افزود: ساختمان کهریزک خدمات خوب و شایسته ای ارایه می دهد و افتخار کشور است اما فضای مناسب، تهویه و سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب ندارد که رییس قوه قضاییه در سفر استانی سال قبل خود اعتباری تخصیص داد و رییس کل دادگستری استان تهران تا وصول شدن اعتبار رییس قوه قضاییه ، بودجه خود را در اختیار این سازمان قرار داد و الان این سیستم ها نصب شده است.
شجاعی با قدردانی از قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنائی تهران ادامه داد: قاضی شهریاری پا به پای پزشکان پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد تلاش می کند.

703

کد خبر: 803010

وب گردی

وب گردی