از تعرض به عرصه میدان تاریخی حسن آباد جلوگیری می کنیم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 در خصوص خبر منتشر شده با عنوان " تعرض به عرصه میدان حسن آباد ادامه دارد" گفت: در صورت تخلف؛ از ادامه عملیات مطابق ضوابط و مقررات جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز محمدشهر آبادی با توجه به خبری که در خصوص ساخت و ساز و تعرض به عرصه میدان تاریخی حسن آباد در ابتدای خیابان حافظ جنوبی ، نبش کوچه حافظ منتشر شده است؛ افزود: ملک حاصل تجمیع سه پلاک به مساحت 500 متر مربع است که در زمان اخذ پروانه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استعلام به عمل آمده و طبق نامه شماره 2080/126/912 مورخ 1/3/92 میراث؛ قسمتی از پلاک که در محدوده اصلاحی و عقب نشینی قرار دارد؛ حفظ و استحکام و مابقی با ارتفاع 12 متر اجرا گردد که بر همین اساس پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی ادامه داد: به دلیل تخریب در اصلاحی توسط مالک که بر خلاف مفاد نامه میراث فرهنگی بوده؛ مجددا در خصوص نحوه اقدام با سازمان میراث فرهنگی مکاتبه شد که طی نامه شماره 6527/126/942 مورخ 26/7/94 به ضابطه ارتفاعی پلکانی جهت بنای مشرف به خیابان وحدت اسلامی و ارتفاع 12 متر در سایر قسمت ها تأکید شده است.

به گفته شهر آبادی در حال حاضر چنان چه مالک بر خلاف ارتفاع اشاره شده توسط میراث فرهنگی ؛ اقدام نموده باشد از ادامه عملیات مطابق ضوابط و مقررات جلوگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: طبق ضوابط شهرداری به ملک 7 طبقه تعلق می گرفته که با توجه به نامه سازمان میراث فرهنگی تعداد طبقات به 4 طبقه روی زمین کاهش یافته است.

700

کد خبر: 803035

وب گردی

وب گردی