اگر بخواهیم دانشگاه اسلامی باشد باید وجود خودمان را اسلامی کنیم

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت:برای اینکه بتوانیم اثرگذار باشیم می بایست بایدها و نباید های اسلام و معرفت شناسی اسلامی را بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی حسن پور مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع دانشجویان بسیجی دوره خط امام استانی فارس که در مجتمع یاوران مهدی استان قم برگزار می شود، بیان کرد:ما باید برای عدالت خواهی،آرمان خواهی و تحقق جنبش نرم افزاری تلاش کنیم و حضرت آقا می گویند همه کارها باید برگردد به یک چیز و آن اثرگذاری است که باید اثرگذار باشیم و نباید از فضای دانشگاه منفعل باشیم.


حسن پور ضمن بیان اینکه باید به گونه ای اثرگذار باشیم که هم به دیگران اثر بگذاریم وهم خودمان را حفظ کنیم اظهار داشت:هدف انبیا یک چیز بوده که آن هدایت بشریت است و می خواستند انسان ها به سعادت برسند و تبدیل به یک انسان کامل شوند.


به گزار ش ایسکانیوز، مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی در در دوره خط امام استانی فارس گفت:اگر انسان کامل بخواهد ساخته شود باید جامعه سالم هم باشد و جنس آن اثرگذاری باید هدایت گری باشد و اطراف این اثرگذاری اول خودمان هستیم و اگر نتوانیم به خودمان اثر بگذاریم به دیگران هم نمی توانیم اثربگذاریم.


وی در ادامه عنوان نمود:اثرگذاری 2 رکن دارد یکی دانشجویان(خودمان) هستیم و دیگری تشکل است که این ها باید اثر گذار باشند و اثرگذاری برخودمان یعنی اثرگذاری بر تفکر ، اخلاق و رفتار.


حسن پور گفت:وقتی به خودمان اثربگذاریم طرف دیگرش که دانشجویان و اساتید هستند تحت تاثیر قرار می گیرند و باید اصل فاقد شی نمی تواند مطیع شی باشد را رعایت کنیم و این قاعده مختص دانشگاه نیست بلکه در امورات شخصی هم هست.


وی خاطرنشان کرد:اگر بخواهیم دانشگاه اسلامی باشد باید وجود خودمان را اسلامی کنیم و برای اثرگذاری باید یک تشکل شامل ویژگی های اصالت آرمان ها و بسترخود سازی افراد را فراهم کند و در آخر بتواند به درد مردم بخورد که اگر اینگونه نباشد یک تشکل اسلامی نیست.


حجت الاسلام و المسلمین حسن پور در ادامه اظهار داشت:برای اینکه بتوانیم اثرگذار باشیم می بایست بایدها و نباید های اسلام و معرفت شناسی اسلامی را بدانیم و باید یک بعد دیگری به نام بعد تربیتی داشته باشیم . باید در حوزه تربیتی دانش تربیتی و مهارت تربیتی داشته باشیم.


حسن پور در پایان تصریح کرد:باید این اثرگذاری به صورت تدریجی باشد و اگر بخواهیم به صورت یک دفعه اثرگذاری را انجام دهیم این اثرگذاری موفق نخواهد بود.باید اصل تدریجی و تربیت تدریجی را رعایت کنیم و اگر مخاطب شناس نباشیم نمی توانیم در جذب موثر باشیم و باید مهارت جذب داشته باشیم ، وقتی در بسیج هستیم باید بتوانیم اثرگذار باشیم.

200

کد خبر: 803046

وب گردی

وب گردی