توضیح شرکت ملی پخش در مورد قاچاق گازوئیل

درپی انتشار خبری با موضوع قاچاق گازوئیل به نقل از رییس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق سوخت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت ملی پخش اعلام کرده که آمار و ارقامی که رییس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق سوخت در خبر مذکور اعلام کرده صرفا آمار فرآورده‌های نفتی کشف شده تحویلی به انبارهای شرکت‌ ملی پخش فرآورده‌های نفتی است. این آمار به طور منطقی به معنای افزایش قاچاق گازوئیل نیست، چه بسا این که افزایش میزان فرآورده‌های نفتی کشف شده تحویلی به انبارهای این شرکت نتیجه برنامه ریزی و اقدام موثر دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی بوده است.

براساس این گزارش علاوه بر این آمار اعلامی از سوی رییس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق سوخت این شرکت در مورد میزان فرآورده‌های نفتی کشف شده تحویلی به انبارهای این شرکت صرفا مربوط به دو ماه نخست سال جاری است که قابل استناد و نتیجه گیری به معنای افزایش قاچاق سوخت نیست.

مرجع اسناد آماری دراین مورد متوسط سالانه است که هنوز آمار آن قابل احصاء نیست، برابر برنامه ریزی به عمل‌ آمده با اجرای سیاست طرح پیمایش در عرضه نفت گاز گام بزرگی در حوزه مبارزه با قاچاق این فرآورده برداشته شده است به گونه‌ای که انتظار می‌رود به زودی قاچاق نفت گاز دیگر موضوعیتی نداشته باشد.

401

کد خبر: 803048

وب گردی

وب گردی