افت چشمگیر عملکرد برخی شرکت‌های ریلی باری

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن اعلام کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی تدابیر لازم را جهت تقویت بخش بازرگانی خود به‌ویژه حمل بار در مسیرها و محورهای کم ترافیک اتخاذ کنند.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سید مرتضی علی احمدی با اشاره به موضوع ارزیابی عملکرد حمل بار توسط شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی عنوان کرد: در این جلسه دلایل کاهش حمل بار ریلی از مبادی حمل و راهکارهای افزایش حمل بار از ابتدای سال تا دوازدهم خردادماه سال جاری بررسی و عملکرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مقایسه و مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سیاست ارتباط مستمر با شرکت‌ها و ارزیابی بازار ریلی از ابتدای سال با انجمن صنفی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، بیان کرد: در جلسه فوق، مهم‌ترین مشکلات پیش روی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی شامل کاهش حجم بار، افت چشمگیر عملکرد برخی شرکت‌ها، بالا بودن نرخ تعرفه ریلی در مقایسه با جاده و مشکلات مالی شرکت‌ها بررسی شد.

علی‌احمدی اظهار داشت: کنترل تعرفه ریلی در مقایسه با جاده در مسیرهای مهم موجود و برای بارهای جدید توسط اداره کل بازرگانی، برنامه‌ریزی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی برای خروج سریع‌تر واگن‌های تعمیری از خطوط تعمیر و اجرای برنامه سالانه تعمیرات اساسی ازجمله تصمیم‌هایی بود که در این جلسه گرفته شد.

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن اضافه کرد: طی این جلسه مقرر شد شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی تدابیر لازم جهت تقویت بخش بازرگانی و بازاریابی خود و بارهای جدید به‌ویژه در مسیرها و محورهای کم ترافیک که اداره کل بازرگانی و بازاریابی اعلام داشته، اتخاذ کنند.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن اعلام کرد: طرح افزایش حجم بار ماهانه نسبت به متوسط ماهانه مدت مشابه سال قبل هر شرکت را با اعمال تسهیلاتی از قبیل افزایش مدت اعتبار بازپرداخت حق دسترسی و اعمال تخفیفت ویژه جهت جذب بارهای جدید بالأخص در مسیرهای کم ترافیک را در دست مطالعه و تصویب دارد.

گفتنی است برای جلسه‌های آتی مقرر شد عملکرد شرکت‌های حاضر در جلسه در قالب سربرگ عملکرد هر شرکت به تفکیک مشتری (صاحبان کالا)، نوع کالا، نوع واگن، سهم از بازار در درآمد، تناژ و تن ـ کیلومتر مورد ارزیابی دقیق‌تری قرار گیرد.

منبع: مهر

402

کد خبر: 803138

وب گردی

وب گردی