پرداخت وام به متقاضیان هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان/اعزام ۳۵۴ کاروان/ ثبت‌نام ۳۰ هزار دانشجو

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان جزئیاتی از هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست‌خبری هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان بیان کرد: اعزام‌‌ها در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از 15 مرداد آغاز می‌شود. در مجموع 340 کاروان به عتبات اعزام خواهند شد که از این تعداد 254 کاروان به صورت هوایی و مابقی به صورت زمینی اعزام می‌شوند.

وی افزود: امسال هم مانند سال قبل به افرادی که به صورت هوایی اعزام می‌شوند مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان و به کسانی که به شکل زمینی اعزام شوند یک میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان نظام وظیفه داشته‌ایم دانشجویان مشمول که قرار است به عتبات اعزام شوند مشکلی برای خروج کشور نخواهند داشت.

فقیهی با بیان اینکه شعار هفدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات «تفکر فاطمی و اقدام حسینی» است،گفت: در این دوره هم مانند دوره‌های قبل برنامه‌های ویژه‌ای در کربلا و نجف برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این دوره بحث آموزش‌های مجازی است و برای کسانی که این آموزش‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ما در رابطه با عمره دانشگاهیان تابع تصمیم سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری هستیم.

فقیهی در رابطه با اعزام ارزان قیمت دانشجویان به عتبات نیز گفت: مقدمات کار انجام شده و دوستان ما در عراق در حال بررسی هستند، اگر مشکل اسکان دانشجویان حل شود، این طرح هم انجام خواهد شد. طبق تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم داشتیم از طریق این صندوق به دانشجویان مبلغ یک تا یک و نیم میلیون وام برای اعزام به عتبات پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تاکید کرد: در این دوره آیاتی از قرآن را مشخص خواهیم کرد و به دانشجویانی که بتوانند این آیات را حفظ کنند جوایزی اهدا خواهد شد. در هر دوره با کاروان‌ها یک روحانی اعزام می شود، همچنین امسال مداحانی را در کربلا و نجف مستقر کردیم تا دانشجویان بتوانند از وجود آنها بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد عتبات دانشجویی درباره شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: در این دوره 88 هزار نفر ثبت‌نام کردند که بعد از قرعه‌کشی 14 هزار نفر به عتبات اعزام شدند، در دوره شانزدهم 51 درصد اعزام به دانشجویان جوان متاهل اختصاص داشت و مابقی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها بودند، همچنین 26 درصد دانشجویان متاهل ماه عسل خود را در سفر عتبات بودند.

فقیهی تاکید کرد: در شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان بیش از 5 هزار نفر در مسابقه کتابخوانی ویژه عتبات شرکت کردند، همچنین طرح زیارت نیابتی را اجرا کردیم که در این طرح هر دانشجو به نیابت از 30 نفر از دانشجویان که موفق به حضور در سفر عتبات نشده بودند، زیارت کردند.

وی در پایان تصریح کرد: در دوره شانزدهم 58 ختم قرآن انجام شد، 190 برنامه در نجف و کربلا داشتیم و در مجموع شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان یکی از بهترین و موفق‌ترین دوره‌های اعزام دانشگاهیان به عتبات بود.

200/204

کد خبر: 803140

وب گردی

وب گردی