مجوز ۲۳۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم تایید شد

در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش مجلس با دانشگاه آزاد حدود ۲۳۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد از ۲۹۰۰ کد رشته محل مناقشه از سوی وزارت علوم تأیید شد.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی شریعتی‌نیاسر، بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه ۱۱ تیرماه) پس از پایان جلسه کمیسیون آموزش پیرامون چالش دانشگاه آزاد با وزات علوم درخصوص حذف ۲۹۰۰ رشته محل دانشگاهی گفت: با رعایت ۳ شرط قرار شد برخی کد رشته‌های حذف شده تایید شوند که البته امیدواریم این موارد به تصویب شورای گسترش آموزش عالی نیز برسد.

وی به شرط‌های تعیین‌شده در این جلسه اشاره کرد و توضیح داد: کد رشته محل‌های مقطع کارشناسی‌ ارشدی که پیش از این فارغ التحصیل داشته است، استمرار خواهد یافت، صدور مجوز تایید کد رشته محل‌هایی که مجوز تحصیل در مقطع دکتری دارند و همچنین به کد رشته محل‌هایی که حداقل سه استادیار داشته باشند کمک خواهد شد تا فعالیت خود را ادامه دهند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه با دانشگاه آزاد توافقاتی حاصل شد و این توافق برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ است بنابراین امیدواریم در این سال بتوانیم با دانشگاه آزاد اسلامی به جمع بندی‌های مطلوبتری برای ادامه راه برسیم، افزود: با توجه به توافقات اولیه‌ای که در این جلسه حاصل شد، فکر می‌کنم در یکی دو روز آینده بتوانیم جمع‌بندی نهایی را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه فعلا مجوز حدود ۲۳۰۰ کدرشته از سوی وزارت علوم تایید شد، اضافه کرد: امیدواریم در آینده با دانشگاه آزاد به جمع‌بندی‌های مطلوب‌تری هم برسیم.

200

کد خبر: 803176

وب گردی

وب گردی