آثار «احمد پوری» نقد می‌شود

آثار «احمد پوری» در برنامه «۱۰ شب، ۱۰ نویسنده» نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، در جدیدترین برنامه گالری «آس» با عنوان «۱۰ شب، ۱۰ نویسنده» آثار ادیبان ایرانی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و در نخستین شب نیز آثار «احمد پوری» مترجم و نویسنده با حضور احسان رضایی و رامبد خانلری به میزبانی مهام میقانی در ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه جاری تهران نقد و بررسی می‌شود.

«احمد پوری» مترجم و نویسنده مطرح کشورمان در ۲۳ فروردین ۱۳۳۲ در تبریز متولد شد. در سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل به اسکاتلند سفر کرد و مدرک لیسانس خود را از دانشگاه عالی اسکاتلند دریافت ‌کرد. او همچنین مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه نیوکاسل انگلستان گرفت و پس از آن در سال ۱۳۶۷ به ایران بازگشت.

«تو را دوست دارم چون نان و نمک» و «دنیا را گشتم بدون تو» سروده ناظم حکمت، «در بندر آبی چشمانت» از نزار قبانی، «مرغ عشق میان دندان‌های تو» از فدریکو گارسیالورکا و «گزیده اشعار شل سیلوراستاین»، آثار شاعرانی همچون «آنا آخماتوا»، «پابلو نرودا»، «یانیس ریتسوس» و «آن سکستون»، رمانی از «میخائیل بولگاکف» و چند مجموعه داستان دیگر، تعدادی از آثاری هستند که با ترجمه «احمد پوری» از نویسندگان و شاعران سرشناس جهان منتشر شده‌اند. نخستین رمان تألیفی او نیز در سال ۱۳۸۷ با عنوان «دو قدم این‌ور خط» منتشر شد.

گالری «آس» تهران به مدیریت کامران هروی در خیابان شریعتی، بالاتر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ واقع است.

502

کد خبر: 803179

وب گردی

وب گردی