ظرفیت سازی برای تولید روزانه 2 میلیاردفوت مکعب گازدر پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی ظرفیت تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب را ایجاد می کند .

به گزارش ایسکانیوز؛ علی کاردُر در مراسم امضای قرارداد نفت با کنسرسیوم بین المللی افزود: امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با کنسرسیوم شرکتهای توتال، شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) و شرکت پتروپارس در بخش فراساحلی پارس جنوبی اجرایی خواهد شد و این قرارداد ظرفیت حداکثری و پایدار تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز غنی تُرش را خواهد داشت.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح برآورد می شود در طول 20 سال دوره قرارداد ، 335 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی غنی و ترش از این میدان مشترک تولید شود که از این نوع گاز می توان حدود 290 میلیون بشکه میعانات گازی ، 14 میلیون تن گاز مایع ، 12 میلیون تن اتان و 2 میلیون تن گوگرد به همراه 315 میلیارد متر مکعب گاز سبک شیرین تولید کرد.
وی گفت: اجرای این قرارداد دو بخش دارد که در بخش اول 30 حلقه چاه و دو سکوی تولیدی احداث خواهد شد .
مدیر عامل شرکت ملی نفت افزود: در بخش دوم طرح بدلیل افت فشار گاز، سکوهای فشار افزایی برای حفظ تولید این میدان اجرا خواهد شد که در هر مرحله 2 میلیارد و 400 میلیون دلار و در مجموع 4 میلیارد و 800 میلیون دلار در این طرح هزینه خواهد شد.
وی تصریح کرد: در بخش دوم اجرای این قرارداد برای اولین بار در خاورمیانه دو سکوی تقویت فشار سیال تولیدی در منطقه پارس جنوبی نصب خواهد شد و همچنین براساس قرارداد منعقده دانش فنی ساخت این سکوها به متخصصان کشورمان منتقل می شود.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

402

کد خبر: 803197

وب گردی

وب گردی