تاکید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بر مصرف بهینه انرژی در دانشگاه ها

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه انرژی در دانشگاهها گفت: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی باید ضمن تولید دانش فنی صرفه جویی در انرژی، می بایست در استفاده از انرژی نو و پاک پیشگام باشند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین عسکریان ابیانه در گردهمایی دبیران شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاهها در دانشگاه شهید بهشتی افزود: مصرف بی رویه انرژی بویژه انرژی برق باعث شده است که تعداد زیادی نیروگاه در کشور تاسیس شود که تاثیر زیادی در آلودگی هوا دارد لذا صرفه جویی در انرژی علاوه بر مزایای اقتصادی می تواند به حفاظت محیط زیست هم کمک کند.

وی اظهار داشت: استفاده از انرژی های جدید و پاک مانند پنل های خورشیدی حتی می تواند باعث اشتغال نیز شود زیرا تجهیزات جدید هم نیازمند برنامه نویسی و استفاده از دانش متخصصان رایانه است و هم شرکت های دانش بنیان می توانند با تولید تجهیزات استفاده از انرژی خورشیدی اشتغال آفرینی کنند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: روش های متعددی برای تولید انرژی وجود دارد و در کشور ما امکان استفاده از منابع خورشید، باد، آب و زمین گرمایی بسیار بیشتر از کشورهای اروپایی فراهم است و متخخصان توانمندی نیز داریم لذا باید از این لحاظ جزو کشورهای برتر دنیا قرار بگیریم.

دکتر عسکریان ابیانه خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت مجموعه آموزش عالی کشور، اگر هر فرد دانشگاهی به نوبه خود به مصرف انرژی توجه و صرفه جویی کند شاهد صرفه جویی زیادی در کل کشور خواهیم بود.

201

کد خبر: 803220

وب گردی

وب گردی