همایش بین‌المللی کشت بافت خرما در ایران برگزار می‌شود

دبیر همایش بین‌المللی کشت بافت خرما گفت: همایش بین‌المللی کشت بافت خرما بیستم تیر ماه جاری در مرکز آموزش عالی امام خمینی کرج برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ ایرج رستگار دبیر همایش بین‌المللی کشت بافت خرما بیان این مطلب که تمامی مراحل پروتکل کشت بافت خرما از نمونه‌گیری، استقرار، تکثیر، ریشه‌زایی و سازگاری اولیه و ثانویه در این همایش ارائه می‌شود اظهار داشت: این مراسم که با حضور متخصصان بزرگترین مرکز کشت بافت خرما کشور عمان برگزار می‌شود، نقش بسیار بسزایی در راستای عمق‌بخشی و توسعه صنعت کشت بافت خرما در ایران خواهد داشت.

رستگار افزود: با ارائه بیش از چهار ساعت فیلم آموزشی می‌کوشیم مراحل کشت بافت خرما را به صورت مستند و جزء به جزء ارائه کنیم.

وی با بیان این مطلب که روش‌های سنتی امکان پاسخگویی کامل به اصلاح و نوسازی نخلستان‌های کشور را ندارد خاطر نشان کرد: تکثیر خرما به شیوه کشت بافت، یک ضرورت است اما هزینه چند میلیاردی پروتکل کشت بافت خرما یک انسداد برای تولید و تکثیر خرما به شمار می‌رفت که برای رفع این معضل در همایش بیستم تیر ماه پروتکل کشت بافت خرما به صورت رایگان در اختیار محققان، دانش‌پژوهان مدیران مراکز کشت بافت کشور و سایر میهمانان همایش قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 803223

وب گردی

وب گردی