سید رضا اکرمی: آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری ایران نشان داد که هیچ مرز اخلاقی و قانونی برایش معنا ندارد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 نشان داد که هیچ مرز اخلاقی و قانونی برایش معنا ندارد و خواستار مبارزه با ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به مناسبت ۲۹ مین سالگرد حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی در گفت و گو با ایسکانیوز، بیان کرد: سال 67 با توجه به حاکم بودن شرایط جنگ در کشور بسیار سال سنگین، خطرناک و دشواری بود که با خبر ناگوار حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری در آسمان خلیج فارس مواجه شدیم.

وی با بین سه نکته در خصوص حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران، تصریح کرد: آمریکا با این حمله به وضوح اعلام کرد که هیچ مرز اخلاقی، قانونی، انسانی و جغرافیایی برایش معنا ندارد و خواستار مبارزه با ایران است بنابراین موشکی به هواپیمای مسافربری ایران پرتاب و درنتیجه هواپیما ایران سقوط کرد.

اکرمی با بیان این که آمریکا از هر درنده ای درنده تر است، خاطرنشان کرد: برای آمریکا هیچ ملاحظه ای مطرح نیست از جمله وجود کودکان، بزرگسالان، غریبه و یا آشنا در آن هواپیما، برایش اهمیت نداشت زیرا مسافران آن هواپیما از کشورهای مختلفی بودند که این جنایت صورت گرفت.

وی همچنین درباره علت حمله به هواپیمای مسافربری ایران گفت: آمریکا با این حرکت می خواست بگوید که اگر در زمین با تحریک صدام و حمایت صدام جنگ را بر ایران تحمیل کرده است، فاجعه ای بدتر از آن در آسمان بر ایران تحمیل می کند و عنوان می کرد باید کشور ما را از هر لحاظی ابرقدرت بدانید.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان با تاکید بر این که آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری ایران سنگدلی و قساوت خود را نشان داد، گفت: واشنگتن با وجود اعلام این موضوع که هواپیمای مسافربری ایران را با هواپیمای جنگی اشتباه گرفته است از پرتاب کننده موشک تقدیر و تجلیل به عمل آورد و این تقدیر نشان داد آمریکا یک جهان خوار و جنایتکار بین المللی است و هیچ حریمی برای او محترم و ارزشمند نیست.

302/300

کد خبر: 803225

وب گردی

وب گردی