راه‌اندازی واحد آزمون الکترونیک در مرکز سنجش آموزش پزشکی

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از راه‌اندازی واحد آزمون الکترونیک داخلی و بین‌المللی در مرکز سنجش آموزش پزشکی خبر داد و گفت: با دانشگاه مجازی نیز در این زمینه همکاری‌هایی داشته‌ایم و به دنبال برگزاری برخی آزمون‌های پزشکی در این راستا هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین پورکاظمی امروز در مراسم افتتاح مرکز جدید سنجش آزمون پزشکی کشور ضمن ارائه گزارش عملکرد مرکز سنجش از سال ٩٣ تا کنون، در خصوص تغییرات ایجاد شده آزمون‌های پزشکی گفت: در روش‌های نمره‌سازی و واحدهای آزمون سازی، امسال تغییرات چشمگیری ایجاد و مشکلات ریشه‌یابی شده است.

وی تاکید کرد: از صفر تا صد آزمون استخدامی باید در اختیار مرکز سنجش باشد و امیدواریم این مساله از سوی معاونت آموزشی در وزارت بهداشت پیگیری شود.

پورکاظمی از راه‌اندازی واحد آزمون الکترونیک داخلی و بین‌المللی در مرکز سنجش آموزش پزشکی خبر داد و گفت: با دانشگاه مجازی نیز در این زمینه همکاری‌هایی داشته ایم و در این راستا به دنبال برگزاری برخی آزمون‌های پزشکی به شیوه الکترونیکی هستیم.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: اگر واحدهای الکترونیکی مراکز سنجش دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود تمام آزمون‌ها به راحتی به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و هزینه‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

پورکاظمی افزود: با ایجاد بانک سؤال، امکان جمع‌آوری سؤالات در بانک و دسترسی آسان آن فراهم و برنامه‌های لازم جهت دسترسی الکترونیکی به سؤالات آزمون انجام شده است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور عنوان کرد: در راستای خصوصی‌سازی و حفظ امنیت سؤالات آزمون‌ها، دستگاه طراحی سؤال از کشور آلمان مناسب‌ترین راهکار است که امیدواریم در زمینه سفارش این دستگاه از جانب وزارت بهداشت دستورات لازم اتخاذ شود تا سؤالات و پاسخ‌ها به شکل ویژه‌ای در سر جلسه آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

وی اذعان داشت: مرکز سنجش در مسیر ایجاد آزمون‌های الکترونیکی در کشور، شروع به فعالیت کرده است تا هزینه‌های چاپ و... برطرف شود؛ این در حالی است که این اقدام در شهرهایی چون کرمان، تبریز و اصفهان نتایج خوبی داشته است.

پورکاظی با بیان اینکه براساس مصوبه‌های مجلس، امسال ٥٠ درصد نمره آزمون و ٥٠ درصد از مصاحبه در قبولی داوطلبان در رشته‌های پزشکی تأثیرگذار خواهد بود، گفت: آزمون ارشد علوم پزشکی روزهای ٢٢ و ٢٣ تیرماه برگزار خواهد شد و هم‌اکنون در مرحله طراحی سؤال قرار داریم.

200/204

کد خبر: 803236

وب گردی

وب گردی