علیرضا رضاداد: کیارستمی سینمای کودک ایران را به یک برند تبدیل کرد

دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در دیدار با داوران بخش بین‌الملل با یاد کردن از عباس کیارستمی، فیلمساز فقید سینمای ایران گفت: کیارستمی سینمای کودک ایران را در جهان به یک برند تبدیل کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علیرضا رضاداد، دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با داوران بخش بین‌الملل در هتل پیروزی دیدار کرد.

وی در این جلسه ضمن خوشامدگویی به مهمانان جشنواره گفت: شهر اصفهان برای ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز که به نام این شهر نامگذاری شده است، برای سینمای ایران بسیار مهم و اساسی است. این جشنواره سابقه‌ای ۳۰ ساله دارد و جزو معدود جشنواره‌های فعال دنیا در زمینه سینمای کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به سابقه درخشان عباس کیارستمی در سینمای کودک و نوجوان عنوان کرد: متاسفانه از دوره قبل جشنواره تا این دوره عباس کیارستمی را از دست دادیم. شاید او اولین فیلمسازی بود که سینمای کودک ایران را به دنیا معرفی کرد. کیارستمی سینمای کودک ایران را به یک برند در سینمای دنیا تبدیل کرد و بعد از او، مجید مجیدی و کارگردانانی دیگر این سینما را به طور وسیع تر معرفی و تا امروز افتخارات فراوانی را کسب کرده اند. دوست داشتم در جمع شما یاد کیارستمی را گرامی بداریم.

سخنان رضاداد درباره گرامیداشت یاد کیارستمی با تشویق سینماگران و داوران بین‌الملل همراه شد. دبیر جشنواره با اشاره به توجه ویژه به بخش انیمیشن در سی امین دوره برگزاری توضیح داد: امسال در بخش ملی و بین الملل توجه ویژه ای به انیمیشن صورت گرفته است. انیمیشن شروع تازه ای در سینمای ایران است و به همین دلیل انیمیشن در بخش ملی و بین المللی مستقل شده اند. دو گروه داوری مستقل دیگر هم به این جشنواره دعوت شده اند که یکی گروه داوری سیفژ است و یکی هم گروه داوری چینی که امسال برای اولین بار در این جشنواره داوری می کنند که از آن ها هم تشکر می کنم.

گفتنی است سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان تا ۱۵ تیر در این شهر ادامه دارد.

٥٠١

کد خبر: 803248

وب گردی

وب گردی