سیف: دستورالعملهای تک‌نرخی‌شدن ارز آماده ابلاغ شد

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه دستورالعملهای مربوط به تک‌نرخی‌شدن ارز آماده ابلاغ شده است، گفت: امیدواریم این سیاست در طول سال ۹۶ عملیاتی شود.

به گزارش ایسکانیوز، ولی‌الله سیف اظهار کرد: تک‌نرخی شدن ارز کاری است که به‌سادگی می‌تواند عملیاتی شود و هم‌اکنون نیز دستورالعملهای آن آماده ابلاغ است.

وی اضافه کرد: یکی از پیش‌نیازهای این اقدام، ایجاد ارتباطات کارگزاری نظام بانکی ما با بانکداری بین المللی است که طبیعتاً زمانی که به این حدنصاب لازم برسیم و بانک مرکزی هم از این بابت شرایط را مناسب ببیند طبیعتاً این کار و سیاست ابلاغ و عملیاتی می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: هم‌اکنون درست است که ما دو نرخ ارز داریم (نرخ مبادله‌ای یا رسمی و نرخ بازار آزاد) منتهی نرخ رسمی ما برای موارد خاص و به‌صورت کنترل‌شده استفاده می‌شود و زمینه‌های فسادزا که می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند دقیقاً تحت کنترل است.

سیف همچنین گفت: در اولین فرصت ممکن، سیاست تک‌نرخی شدن ارز را عملیاتی می‌کنیم و امیدواریم این سیاست در طول سال 96 عملیاتی شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره جلسه امروز اقتصاد مقاومتی به‌ریاست معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز وزارت اقتصاد و امور دارایی گزارش خوبی درباره تحلیل روند اقتصاد کشور طی ده سال گذشته متناسب با مبانی اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

وی افزود: خوشبختانه شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در طول دولت یازدهم، روند مثبتی داشته است.

سیف تصریح کرد: یکی از بحث‌های جلسه امروز تمرکز بر پیش‌بینی متناسب درباره تکانه‌های احتمالی و شوک‌هایی است که می‌تواند بر اقتصاد کشور ما وارد شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین دو شاخص روند قیمت ارز در بازار و همچنین میزان استقلال سیاست پولی در کشور را برای تحقق اصول اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: امیدواریم برای تحقق این اصول بتوانیم این دو شاخص را در بانک مرکزی به‌درستی عملیاتی کنیم.

401

کد خبر: 803271

وب گردی

وب گردی