مهماندوست: وظیفه وزارت ورزش است تا در تکواندو آَشتی ملی ایجاد کند / تکواندو ایران به اتحاد و همدلی نیاز دارد

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان گفت: وظیفه وزارت ورزش و جوانان تا آشتی ملی در تکواندو ایجاد کند .

رضا مهماندوست در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص سطح کیفی مسابقات تکواندو قهرمانی جهان اظهار داشت: کسانی که صاحب رنکینگ فدراسیون جهانی بودند در این مسابقات در دورهای اول و دوم کار چندان مشکلی نداشتند و با رقبای آسانی دیدار می‌کردند اما از مرحله سوم به بعد خوب‌های هر وزن به هم برخورد می‌کردند و مسابقات جذاب و عیار هر ورزشکاری مشخص می‌شد.

وی تصریح کرد: خیلی از قهرمانان دوره‌های گذشته جهان و قهرمانان المپیک ریو از جمله قهرمانان تیم آذربایجان به اشتباهاتی باختند که اصلا نباید این اتفاقات می‌افتاد .این نفرات در باد مدال‌های خود خوابیده بود و با این تفکر که اسم بزرگی دارند در مسابقات شرکت کرده بودند که این مسئله باعث شد ورزشکاران دیگر با شکست آنها باعث شوند از خواب عفلت بلند شوند. ما برای این مسابقات تمرین داشتیم و بچه‌ها ما نیز از هیجان گرفتن مدال کوچ را فراموش می‌کردند که این مسئله مشکل ما در مسابقات جهانی بود.

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان با انتقاد از برخی بازیکنان این کشور گفت: من از برخی بازیکنان تیمم ناراحت هستم و بعد از مسابقات نیز داد و فریاد حسابی سر آنها کردم. به هر حال برخی بازیکنان آذربایجان بی‌تجربه هستند اما من از باتجربه تیمم مانند رادیک عیسی‌اف و رامین عزیزاف این انتظار را نداشتم چرا که آنها قهرمانان المپیک و جهان هستند و نباید این اشتباهات را مرتکب می‌شدند. خود این نفرات می‌گفتند من آنقدر آنها را آماده به مسابقات می‌برم که این بازیکنان می‌خواهند رقبای خود را بکشند و کوچ را فراموش می‌کنند و من در این مسئله مقصر هستم.

مهماندوست عنوان کرد: با تمام این تفاسیر ما یک طلا و یک برنز کسب کردیم و در مجموع مدالی هفتم شدیم و از لحاظ امتیازی نیز در جایگاه چهارم قرار گرفتیم که باید باز هم خدا را شکر کنیم. ما طلای دوره قبل خود را تکرار کردیم و یک برنز اضافه نیز نسبت به مسابقات دوره گذشته در روسیه کسب کردیم. امیدوارم در مسابقات دوره آینده در انگلیس بهتر از این باشیم .

وی ادامه داد: ما اگر اشتباه نمی‌کردیم من به گونه‌ای برنامه ریزی کرده بودم که سه مدال طلای جهان کسب کنیم و برای اولین بار قهرمان جهان شوم اما بازیکنان احساساتی شدند و نقش مربی را فراموش کردند. ما بعد از مسابقات جهانی یک هفته‌ای استراحت خواهیم کرد و خود را برای رقابت‌های گرندپری و المپیک دانشجویان آماده می‌کنیم .

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان در مورد عملکرد میلاد بیگی و کسب مدال طلای او گفت: من اعتقاد دارم کسی که خوب درس بخواند خوب و بدون استرس امتحان می‌دهد و میلاد نیز ورزشکاری خوب، سختکوش، منظم، شجاع و مودب است و نیازی نیست کسی در تمرینات به او چیزی بگوید . وقتی به بیگی شرح وظایفش را می‌گوید به خوبی انجام می‌دهد و در مسابقات نیز خود را در اختیار مربی قرار می‌دهد و می‌بینید موفق نیز می‌شود.

مهماندوست یادآور شد: فرمول موفقیت فقط نظم و انضباط است و همانطور که گفتم من چوب بازیکنانی را می‌خورم که در زمان تمرینات به وظایف خود عمل نمی‌کنند. اگر ورزشکاران ما به وظایفشان عمل کرده بودند بعد از پایان مسابقات 4 مدال طلا کسب کرده بودیم و تفاوت میلاد با بقیه در همین است. میلاد بیگی مهندس الکترونیک است و بسیار باهوش است و موفق شده در دانشگاه دولتی تحصیل کند و این تفاوت یک انسان با دیگران است. این مسائل باعث شده است او موفق باشد و همه از عملکردش لذت ببرند و جدا از این مسئله شخصیت بسیار خاکی دارد و همه حریفان و دنیا دوستش دارد.

وی با تمجید از بیگی گفت: میلاد وقتی وارد زمین می‌شد اصلا غرور ندارد و راند به راند از چهره‌های او می‌خوانم و یادآوری می‌کنم که هر چقدر امتیاز کسب می‌کند به هیچ عنوان فراموش نکند نباید دچار غرور شود چرا که با صورت زمین می‌خورد. بیگی فقط در المپیک دچار اتفاقاتی شد که نتوانست مدال طلا بگیرد و خدا را شکر قبل از المپیک و بعد از آن در تمام مسابقات مدال طلا را کسب کرده است.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به پیشرفت این تیم نسبت به مسابقات جهانی روسیه تصریح کرد: ما در دوره گذشته در روسیه در جایگاه دهم قرار گرفتیم اما در کره‌جنوبی چهارم شدیم و این نیز در حالی بود با مقداری حواس جمعی حتی قهرمان جهان می‌شدیم.

مهماندوست در خصوص عملکرد ضعیف تیم ملی تکواندو ایران گفت: من فکر می‌کنم علت اصلی از بین رفتن اتحاد و همدلی در جامعه تکواندو بود و این موضوع نیز با اتفاقاتی که سر من آوردند پایه گذاری شد. اگر تکواندو ایران می‌خواهد مجددا به موفقیت برسد در درجه اول نیاز به اتحاد و همدلی دارد و من نمی‌دانم چگونه این مسئله نیز باید اتفاق بیفتد اما کسانی که این اتحاد و همدلی را خراب کردند مسئول هستند و باید سریع این اتحاد را مجددا ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: اگر این اتحاد هر چه سریعتر در جامعه تکواندو ایران اتفاق نیفتند تعویض مربی ، بازیکن و رئیس فدراسیون تکواندو ما را درست نمی‌کند. ما باید مجددا مانند قدیم یکدل و متحد شویم و دست در دست هم همدیگر را حمایت کنیم و کینه‌ها را از بین ببریم و دست مودت بدهیم. این اتفاق نیز وظیفه وزارت ورزش و جوانان تا آشتی ملی در تکواندو ایجاد کند . تکواندو ایران تیمی نیست که نتواند مقام نیاورد اما عدم همدلی به تکواندو ایران ضربه می‌زند .

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران گفت:: ورزشکار ملی در میدان مسابقه دلش قرص نیست که دیگران از برد او خوشحال می‌شوند و یا از باختش چه واکنشی نشان می‌دهند . این حواشی نیز از علل اتفاقاتی است که یک سیستم را می‌لزاند و مقصرش کسانی هستند که آن را ایجاد می‌کنند و باید یک نفر یقه این نفرات را بگیرد.

مهماندوست در پایان در خصوص احتمال حضور مجددش در تکواندو ایران عنوان کرد: در حال حاضر که در آذربایجان هستم و به نظر من در ایران به من نیازی نیست و بحث تکواندو ایران همدلی و اتحاد است. هر کسی در این اوضاع سرمربی تیم ملی باشد باز شرایط برهم ریخته است و بحث نفر در تکواندو ایران مطرح نیست اما هر چیزی در آینده امکان اتفاق دارد. من نوکرم تکواندو و مردم ایران هستم .

603

کد خبر: 803274

وب گردی

وب گردی