غنیمتی از جنس کی روش/ ایران کهکشانی جوان می شود

تیم ملی ایران برای اولین بار در چند دوره اخیر بدون هیچ استرسی توانست به جام جهانی صعود کند .

به گزارش ایسکانیوز، تیم ملی ایران با سرمربیگری کارلوس کی روش موفق شد پیش از پایان بازی های مقدماتی جام جهانی با 20 امتیاز در صدر جدول قرارگیرد و با خیال آسوده مجوز حضور در جام جهانی 2018 روسیه را کسب کند.

شاگردان کی روش در این مسابقات با 6 برد و 2 تساوی کارنامه درخشانی از خود ثبت کردند و تا کنون هیچ شکستی نداشتند.البته بازی های مقدماتی شهریور ماه به پایان می رسد و باید دید تیم ملی ایران می تواند با حفظ این رکورد نتایج بهتری را در دوبازی آینده مقابل کره جنوبی و سوریه رقم بزند.

این در حالی است که تیم ملی ایران در دوره گذشته ( برزیل 2014) این عملکرد را نداشت و از 8 بازی 5 برد، یک تساوی و 2 باخت را در کارنامه خود به ثبت رساند و با 16 امتیاز توانست به جام جهانی برود. با مقایسه این نتایج آمار نشان می دهد که کی روش نسبت به 4سال اخیر شناخت بیشتری نسبت به ایران و بازیکنان بدست آورده و با آمادگی کامل در مسابقات مقدماتی 2018 پا به میدان گذاشته است.

هرچه به جلو می رویم بازیکنان جوان و با استعدادتری به تیم ملی دعوت می شوند و با نگاه به سیستم کی روش می توان پی برد که سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران تنوع طلب است و علاقه زیادی به جوانگرایی دارد.

علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، مسعود شجاعی، امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی، مهرداد پولادی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد. این ترکیبی بود که کی روش در جام جهانی برزیل استفاده کرد و تا حدودی هم موفق بود اما این تیم نتوانست نتیجه قابل قبولی کسب کند و با دست خالی به ایران بازگشت.

کی روش ترجیح داد برای دور آینده یعنی جام جهانی 2018 روسیه ترکیب تیمش را جوان کند و رفته رفته بازیکنان با تجربه از ترکیب اصلی تیم ملی خط خوردند و یا در اردو ها دعوت نشدند.

رحمان احمدی،مجتبی جباری، هاشم بیک زاده ،خسرو حیدری ،آندارنیک تیموریان، امیر حسین صادقی،مهرداد پولادی، جواد نکونام بازیکنانی بودند که از تیم ملی دور شدند و یا نفراتی مانند دزاگه،قوچان نژاد،منتظری نیمکت نشین شدند.

حال نگاهی به ترکیب جدید و به روز شده کی روش برای جام جهانی 2018 روسیه می اندازیم.ترکیبی که در آن متشکل از بازیکنان جوان است.از درزوازه بان تا خط حمله فوتبالیست هایی قراردارند که قرار است برای اولین بار مقابل ابرقدرت های فوتبال جهان قرارگیرند.

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، مسعود شجاعی و سردار آزمون.این ترکیب تیم ملی ایران است تیمی جوان شده که با همین نفرات می تواند تا جام جهانی 2022 قطر هم بازی کند.

مهاجرانی: تیم ملی ایران دو ترکیب اصلی دارد/ کی روش ترکیب ثابتش را بدست آورده است

حشمت مهاجرانی در مورد عملکرد تیم ملی ایران به ایسکانیوز گفت: تیم ملی ایران نسبت به دوره گذشته عملکرد خیلی بهتری داشته و این موفقیت را مدیون کارلوس کس روش هستیم که با جوانگرایی که کرد می توانیم از تا 10 سال دیگر هم از همین بازیکنان بهره مند شویم.

وی افزود: به جرات می توانم بگویم که همین الان در تیم ملی دو ترکیب اصلی داریم و بازیکنان با ارزشی روی نیمکت می نشینند که وجودشان به تیم کمک می کند. البته در این میان نباید زحمات سرمربی تیم ملی و دستیاران کی روش را ندید گرفت.

مهاجرانی عنوان کرد: در زمان گذشته صعود تیم ملی به جام جهانی خیلی سخت تر بود.چون آن زمان تنها 16 تیم در جام جهانی حق حضور در مسابقات را داشتند و همین موضوع شرایط را برای تیم ها سخت می کرد.از طرفی هم تیم ملی ایران بازیکن لژیونری نداشت و تمام نفرات در تیم های لیگ برتر بازی می کردند.

سرمربی سابق تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: به نظرم کارلوس کی روش از یک ترکیب ثابت استفاده می کند و بازیکن جدیدی به لیست خود اضافه نخواهد کرد.چون او در بازی های اخیر به ترکیب اصلی خود رسیده است.

زرینچه: برخی می خواستند با انتقاد از کی روش عبور کنند/ کی روش از ترکیب جدید استفاده نکند

جواد زرینچه در این خصوص به ایسکانیوز گفت: نمی توانیم این دوره را با دوره های گذشته مقایسه کنیم.در زمان ما برای اینکه به جام جهانی برسیم تنها دو تیم شانس صعود داشتند اما الان شرایط تغییر کرده و از هر گروه دو تیم به مرحله بعد صعود می کنند.

وی افزود: الان امکانات و پول زیادی برای تیم های ملی خرج می شود و باور کنید که ما با صلوات به جام جهانی رفتیم و کار بزرگی انجام دادیم و به هیچ چیز جز فوتبال فکر نمی کردیم چون با عشق برای تیم ملی به میدان می رفتیم.

زرینچه ادامه داد: تیم ملی ایران دو دوره به جام جهانی راه یافت و این موضوع را به فال نیک می گیریم.به نظر من کی روش بهترین عملکرد را داشته و انتقادات بیهوده برای عبور از این مربی بوده تا برخی به اهدافشان برسند.کی روش شرایط را طوری رقم زده که نیروهای زیادی به تیم ملی دعوت شوند و حضور او در ایران غنیمت است.

کاپیتان سابق تیم ملی و استقلال تاکیید کرد: معتقدم که کی روش در بازی های باقی مانده مقدماتی و بازی های جام جهانی که در پیش رو دارند از ترکیبی استفاده کند که در چند بازی اخیر و به خصوص ترکیب بازی مقابل ازبکستان استفاده کند.

خبرنگار: پوریا پورعرب

601

کد خبر: 803406

وب گردی

وب گردی