مجلس از پاسخ های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قانع شد

نمایندگان ملت از پاسخ های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قانع شدند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 13 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با 51 رأی موافق، 118 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن علنی از پاسخ های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قانع شدند.

احد آزادی خواه در شرح سوال حسینعلی حاجی دلیگانی از رضا صالحی امیری گفت: مسئله عدم صدور مجوز بیش از 600 نشریه بعد از چندین ماه از زمان مقرر قانونی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معطل مانده است.

عضو کمیسیون فرهنگی در شرح گزارش این کمیسیون گفت: سوال نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در جلسه 1395/11/12 این کمیسیون با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده سوال کننده مطرح شد.

وی در ادامه افزود: ابتدا آقای حاجی دلیگانی در توضیح سوال خود عنوان داشتند، همانگونه که می دانید از سیاست های اعلامی این دولت توجه به آزادی بیان و احترام به صاحبان فکر و اندیشه و خرد و توجه به اصحاب رسانه و رشد کمی و کیفی نشریات و رفع محدودیت ها در این حوزه است، به چه دلیل علیرغم این سیاست های اعلامی و تعیین زمان مشخص از سوی قانونگذار جهت رسیدگی به تقاضای افراد جهت دریافت مجوز نشریه، مجوز 600 نشریه واجد شرایط صادر نشده است؟ بسته بودن فضا باعث از بین رفتن اعتماد مردم می شود. قانون به شما اجازه نمی دهد که بگویید فعلا مجوز نمی دهیم و شما موظفید ظرف 3 ماه پس از اعلام درخواست پاسخ متقاضی را بدهید.

آزادی خواه در شرح پاسخ صالحی امیری در کمیسیون فرهنگی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشته اند که اثر این همه نشریه چیست؟ انگیزه بسیاری از این تقاضاهای اخذ مجوز نشریه غیرتخصصی است. بعضی از نشریات فقط مجوز دارند و گاها با تیراژ محدود منتشر می شوند. به همین علت در جلسه قبل هیات نظارت بر مطبوعات، طرحی مطرح شد که بر مبنای آن قرار شد فعلا به صورت غیررسمی تا پایان سال مجوزی صادر نشود و در خصوص مجوزهای صادر شده نیز بررسی صورت گیرد. به همین علت و از این به بعد در بررسی صلاحیت اخذ مجوز، علاوه بر صلاحیت های اخلاقی، صلاحیت های حرفه ای نیز سنجیده می شود. در این دوره بیش از همه ادوار قبل به متقاضیان نشریه، مجوز داده شده است. با توجه به عدم اقناع سوال کننده از توضیحات وزیر کمیسیون تخصصی قلمرو سوال را ملی دانست.

302

کد خبر: 803427

وب گردی

وب گردی