رمان یوما  نقد می‌شود

کانون ادبی «بانوی فرهنگ» همزمان با روز قلم و در دومین دورهمی کتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی کتاب یوما نوشته مریم راهی را نقد و بررسی می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی، در این نشست که چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ساعت ۱۶در سالن سپیده فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می شود، داستان «یوما» نوشته مریم راهی با حضور سید علی شجاعی، نویسنده و کارشناس ادبی و سارا عرفانی، نویسنده و کارشناس ادبی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. وجیهه علی اکبری سامانی نیز کارشناس مجری این نشست خواهد بود.

«یوما» رمانی است درباره برهه‌ای از زندگی حضرت خدیجه (س). یعنی از زمانی که همسر حضرت رسول اکرم(س) شدند تا زمان وفات ایشان. محور اصلی داستان همانطور که از نامش پیداست به وجه مادر بودن حضرت خدیجه(س) مرتبط است‌. حضرت خدیجه(س) مادر حضرت فاطمه برجسته‌ترین بانوی اسلام بودند، همچنین وجهه مادر بودن ایشان تنها به این باز نمی‌گردد،‌ بلکه حضرت خدیجه پیش از ازدواج با حضرت رسول نیز به مادر ایتام معروف بودند و حضرت رسول نیز ایشان را ملقب به ام‌المومنین کردند.

کانون ادبی «بانوی فرهنگ» که از علاقمندان به نویسندگی و ادبیات دعوت می‌کند در این نشست حضور پیدا کرده و در صورت تمایل، عضو این کانون شوند. فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.

502

کد خبر: 803475

وب گردی

وب گردی