واکنش سازمان تعاون روستایی به بازپس‌گیری قانون انتزاع

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: در گذشته تنها به موضوع تولید در بخش کشاورزی توجه می‌شد و تجارت را موضوع دیگری مربوط به بازرگانان می‌دانستند اما این نظریه ۵۰ سال است که منقضی شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ حسین صفایی امروز در همایش زنبورداری ارگانیک اظهار کرد: ایران رتبه چهار در تعداد کلونی‌های زنبور عسل در دنیا دارد و سرانه مصرف این محصول در کشور ما 960 گرم است که جزو سرانه‌های خوب دنیا به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اهمیت حضور زنبورداران در مجامع بین‌المللی افزود: برای افزایش صادرات محصولات زنبوداران باید تشکل مربوطه هدفگذاری لازم را انجام دهد اما در سالهای گذشته به دلایل خشکسالی مشکلاتی در تولید این محصول داشتیم.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ادامه داد: استاندارد اجباری برای تولید عسل در کشور باید ایجاد شود که این امر باعث می‌شود تولیدات ضعیف نتوانند خود را در کنار محصولات باکیفیت عرضه کنند.

صفایی تصریح کرد: موضوع اجباری شدن استاندارد در تولید عسل را باید به صورت جدی باید در سازمان ملی استاندارد ایران دنبال کنیم تا منجر به تشخیص عسل‌های با کیفیت از عسل‌های ضعیف شود.

وی در ادامه به موضوع بازپس‌گیری قانون انتزاع از وزارت جهاد کشاورزی نیز واکنش نشان داد و گفت: به موضوع کشاورزی در گذشته تنها به تولیدکردن به صورت انبوه توجه می‌شد و تجارت را موضوعی می‌دانستند که باید توسط بازرگانان دنبال شود اما امروزه این نظریه منقضی شده است و برایجاد زنجیره‌های تولید تاکید می‌شود.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: پیوند دادن بخش‌های بازرگانی و تولید به یکدیگر راهکار غالبی است که سالها در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ایران 50 تا 60 سال از این امر عقب هستیم.

صفایی افزود: زنجیره‌های تولید را در موضوع تولید عسل راحت‌تر می‌توان پیاده کرد و باید حاشیه بازار را به نفع تولیدکننده ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه 5 درصد عسل کشور به صورت ارگانیک تولید می‌شود گفت: باید شرایطی فراهم شود تا تولید عسل ارگانیک در کشور افزایش یابد که این امر با سختی‌های زیادی در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی همراه است.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 803480

وب گردی

وب گردی