15تیر ؛ اهتزاز اولین پرچم سلامت شناگاه های کشور

در کشور اولین پرچم سلامت شناگاههای کشور که نشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور را بر خود دارد ، پنجشنبه 15 تیر به اهتزاز درمی آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست،این مراسم با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست،معاون سازمان حفاظت محیط زیست، قام مقام وزیرکشور در ستاد ساماندهی سواحل و مقامات استانی در بابلسر برگزار می شود

به منظور اطلاع رسانی از وضعیت محیط زیست شناهگاه های کشور با استفاده از پرچم های زرد یا آبی به مردم اعلام شده و مدیریت شناهگاه ها نیز ملزم به استفاده از این پرچم هاست.

استان مازندران دارای 52 شناه گاه بوده که بیشترین شناگاه ها در شهرستان ها بابلسر ،محمود آباد ،کمترین شناگاه هاشهرستان جویبار و شهرستان های بدون شناگاه گلوگاه و نکا است.

شناگاه ها بر مبنای میزان آلودگی میکروبی به شناگاه سالم ،آلوده و شدید آلوده دسته بندی می شود.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران موظف است ،مستقیماً و همچنین از طریق کمیته های تخصصی دستگاه های اجرایی استان نسبت به اعلام عمومی شناگاه های آلوده و شدیداً آلوده اقدام کند و با نصب علائم مناسب در محل ،گردشگران را از وضعیت شناگاه مطلع سازند . یک نسخه از اطلاعات در اختیار استانداری ،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان قرار داده تا از طریق پورتال خود اطلاع رسانی کنند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران نیز با همکاری استانداری نسبت به اطلاع رسانی ،ارتقاء آگاهی های عمومی و آموزش مفاد این ضابطه با استفاده از ابزارهای متناسب به گردشگران ، مسئولین و مدیران شناگاه ها و طرح های سالم سازی و مقامات مسئول محلی اقدام می کند.

مدیریت شناه گا نیز موظف است در طول مدت بهره برداری حداقل ماهی یک بار نسبت به نمونه برداری و اندازه گیری پارامترهای میکروبی طبق راهنمای پایش آلودگی میکروبی آب های ساحلی ، شناگاهی و مناطق تفریحی دریایی از طریق آزمایشگاه های معتمد اقدام و نتیجه را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران ارائه کنند.

همچنین از طریق نصب تابلوها و علائم هشداردهنده و سایر شیوه های موثر ، نسبت به اطلاع رسانی درباره نحوه حفظ کیفیت محیط زیست به گردشگران اطلاع رسانی کنند .

نصب پرچم آبی نشان دهنده وضعیت سالم آب در این مکان مجاز است. پرچم زرد بیانگر آن است که این مکان فاقد شرایط مناسب و مطلوب برای شنا بوده و در صورت استفاده از این اماکن احتمال آلودگی به عوامل بیماری زا و به خطر افتادن سلامتی افراد زیاد است.

703

کد خبر: 803498

وب گردی

وب گردی