مجوز احداث نیروگاه بادی در پاکستان توسط بخش خصوصی ایران، صادر شد

مدیر عامل شرکت 'نیروگاه بادی ایران-پاک' فعال در زمینه تولید انرژی اعلام کرد که شرکت ملی برق این کشور مجوز احداث نیروگاه بادی 50 مگاواتی توسط بخش خصوصی ایران در ایالت سند پاکستان را صادر کرده و اجرای این طرح به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، 'خرم سعید' گفت: شرکت ملی برق پاکستان پس از گذشت 10 سال از اعلام آمادگی بخش خصوصی ایران برای احداث نیروگاه بادی در پاکستان، اخیرا مجوز لازم را برای احداث نیروگاه بادی در ایالت سند ایالت صادر کرده است.
از زمان امضای برجام و لغو تحریم های هسته ای ایران، پاکستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران بوده و اعطای مجوز احداث نیروگاه بادی به شرکت های ایرانی، از جمله بخشی از پیشرفت های حاصل شده در مناسبات اقتصادی و تجاری پاکستان و ایران در دوره پس از برجام محسوب می شود.
حدود دو ماه پیش، بانک های مرکزی ایران و پاکستان توافقنامه همکاری بانکی میان دو کشور را امضا کردند که این توافقنامه زمینه ساز گسترش همکاری ها و مبادلات تجاری میان دو کشور از طریق کانال های رسمی خواهد بود.
این فعال اقتصادی و تجاری پاکستان گفت: براساس مجوز اعطا شده از سوی شرکت ملی برق پاکستان، عملیات احداث نیروگاه بادی 50 مگاواتی توسط شرکت ایرانی 'صانیر' در ایالت سند پاکستان به زودی آغاز خواهد شد و طبق قرارداد، مدت تکمیل این طرح نیروگاهی دو سال خواهد بود.
خرم سعید گفت: براساس این قرارداد، پس از تکمیل و راه اندازی طرح یاد شده، مجوز فعالیت تولید برق توسط این نیروگاه به مدت 20 سال به طرف ایرانی داده شده است.
وی گفت که بودجه لازم برای اجرای این طرح نیروگاهی یک میلیون و 800 هزار دلار برآورد شده که بخش عمده آن از طریق سرمایه گذاری شرکت صانیر تامین خواهد شد.
این مسئول پاکستانی با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به پاکستان تا سه هزار مگاوات، گفت: دولت پاکستان باید به دنبال اجرایی کردن این پیشنهاد ایران باشد زیرا هزینه واردات برق از ایران، کمتر از هزینه احداث نیروگاه های مختلف در پاکستان و یا واردات برق از دیگر کشورهای منطقه خواهد بود.
پاکستان در زمان حاضر حدود 100 مگاوات برق از ایران وارد می کند. ایران آمادگی خود را برای افزایش صادرات برق به پاکستان تا سه هزار مگاوات اعلام کرده است و دستگاه های ذیربط پاکستان درحال بررسی افزایش واردات برق از ایران هستند.
شرکت صانیر ایران با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در زمینه توسعه و ساخت صنایع مربوط به انرژی، طرح های مختلفی را در حدود 20 کشور مختلف اجرا کرده است.

401

کد خبر: 803499

وب گردی

وب گردی