جدول زمانی کنکور 96/ مدت زمان پاسخگویی به سوالات اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش بیان کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر روز پنج‌شنبه خواهد بود. همچنین داوطلبان گروه آزمایشی تجربی در صبح روز جمعه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز در بعد از ظهر جمعه 16 تیرماه برگزار می‌شود.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمانبندی آزمون سراسری سال 1396 به ایسکانیوز گفت: کارت ورود به جلسه آزمون را از یکشنبه 11 تیرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دادیم و از داوطلبان خواستیم با مراجعه به سایت سازمان و با وارد کردن اطلاعات کارت شرکت در جلسه امتحان را دریافت کنند.

او در ادامه گفت: طبق آماری که در دسترس قرار دارد، از 930 هزار و 208 داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال 96 حدود 694 هزار و 566 داوطلب یعنی بیش از 74 درصد داوطلبان ثبت نام کننده، کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کردند. داوطلبانی که کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نکرده اند، تا ساعت 24 فردا یعنی 14 تیر ماه برای دریافت این کارت فرصت دارند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص چگونگی برگزاری آزمون گفت: با توجه به زمان پیش بینی شده آزمون سراسری سال 96 این آزمون در صبح و بعد از ظهر روزهای پنج‌شنبه و جمعه 15 و 16 تیرماه 96 در 372 شهرستان و 478 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

او افزود: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر روز پنج‌شنبه خواهد بود. همچنین داوطلبان گروه آزمایشی تجربی در صبح روز جمعه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز در بعد از ظهر جمعه 16 تیرماه برگزار می‌شود.

توکی ادامه داد: آزمون در یک مرحله برگزار می‌شود و هرکدام از این گروه‌های آزمایشی 5 گانه و داوطلبان هر گروه آزمایشی ضرورت دارد که در یک جلسه به سوالات آزمون عمومی و آزمون اختصاصی پاسخ داده شود. همان طور که عرض کردم سوالات آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان به صورت تستی چهار گزینه‌ای است و از همان کتب دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی که در دفترچه راهنمای شماره 1 آزمون سراسری به عنوان منابع طرح ، سوال طراحی شده است. سوالها مفهومی است و هر کجا آموزش و پرورش حذف کرده است سوال طرح نخواهد شد.

او در ادامه با بیان اینکه داوطلبان در همه گروه آزمایشی علوم تجربی، انسانی، فنی، هنر و زبان‌های خارجی دفترچه آزمون عمومی دارند افزود: در این دفترچه 4 درس زبان عربی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی و زبان انگلیسی وجود دارد به جز داوطلبانی که دین غیر اسلام پاسخ می دهند مثل مسیحی، کلیمی یا زرتشتی و یا کسانی که غیر از زبا انگلیسی پاسخ می دهند مثل آلمان، انگلیسی، روسی.

توکلی تاکید کرد: در آزمون عمومی سوالات هم از لحاظ عناوین، هم از لحاظ تعداد و مدت زمانی گروه آزمایشی یکسان است اما قطعا محتوا با توجه به زمان بندی جداگانه آزمون های گروه های مختلف آزمایشی با هم تفاوت خواهد داشت.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبان باید به 100 سوال عمومی در 75 دقیقه پاسخ دهند. داوطلبان هر گروه آزمایشی یک دفترچه اختصاصی به نام دفترچه شماره 2 خواهند داشت که برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شامل 135 سوال تخصصی است و داوطلبان باید در مدت 175 دقیقه علاوه بر پاسخ به دفترچه آزمون عمومی که مدت آن 75 دقیقه است به این سوالات پاسخ دهند.

او در ادامه گفت: داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی علاوه بر 100 سوال آزمون عمومی که در مدت 75 دقیقه به آن پاسخ خواهند داد، 170 سوال تخصصی نیز در 175 دقیقه در اختیار خواهند داشت. کسانی که دارای مدرک دیپلم رشته بهیاری و یا شاغل به این حرفه هستند، 50 سوال ویژه بهیاری در دفترچه سوم آن ها وجود دارد که این دسته از داوطلبان به سوال های اختصاصی دیگر نیز پاسخ می دهند و این افراد سد قیقه وقت اضافه برای پاسخگویی به این این سوالات خواهند داشت.

توکلی با بیان اینکه در گروه آزمایشی علوم انسانی هم داوطلبان علاوه بر پاسخ به سوال‌های عمومی باید به 180 سوال تخصصی در مدت 165 دقیقه پاسخ بدهند افزود: در این گروه هم یک استثنا وجود دارد. کسانی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی علوم انسانی هستند علاوه بر پاسخ به 100 سوال عمومی و 180 سوال اختصاصی به 20 سوال عقاید فقه در دفترچه 3 پاسخ می دهند.در نتیجه امتحان این دسته از متقاضیان 20 دقیقه دیرتر از دیگر گروه‌های تمام خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره گروه امتحانی هنر گفت: برای این گروه آزمایشی 60 سوال تخصصی طرح شده و داوطلبان باید در مدت 165 دقیقه به سوالات دفترچه 2 پاسخ دهند.

وی در ادامه در تشریح آزمون گروه زبان های خارجی گفت: علاوه بر پاسخگویی به سوالات عمومی، به 70 سوال تخصصی در مدت 175 دقیقه پاسخ خواهند داد.

توکلی یادآور شد: در گروه‌ زبان‌های خارجی سوال‌های تخصصی برای داوطلبانی طراحی می‌شود که زبان خارجی انتخابی‌شان انگلیسی، فرانسه و یا آلمانی باشد. کسانی که زبان روسی یا ایتالیایی را انتخاب کرده اند، بعد از پایان دفترچه عمومی جلسه را ترک خواهند کرد و سوال های اختصاصی در اختیار آن ها قرار نخواهد گرفت. برای این گروهها یعنی زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی 70 سوال اختصاصی طراحی شده که باید در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند.

او در پایان گفت: داوطلبان می بایست سوالات عمومی و اختصاصی را حتما در یک پاسخنامه پاسخ دهند.

200/201

کد خبر: 803522

وب گردی

وب گردی