ترویج روحیه خطر پذیری و ورود به میدان کار و رقابت

جلسه 94 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه‌شنبه 1396/4/13 به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه گزارش عملکرد و برنامه‌های پیش روی "شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان" ارائه شد.
در این گزارش با اشاره به برخی از دستاوردها و تولیدات این شهرک علمی و تحقیقاتی گردش مالی 1300 میلیارد تومانی این شهرک نیز مورد اشاره قرار گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به ارتباط مؤثر و راهگشای این شهرک با دانشگاه صنعتی اصفهان، برخی از ابعاد همکاری بین این دو نهاد علمی مورد تشریح قرار گرفت.

در پایان این گزارش نیز برخی چالش‌ها و مشکلات پیش روی شهرک فوق‌الذکر نیز مورد اشاره قرار گرفت.

پس از ارائه این گزارش، اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن به شرح ذیل است: ایجاد فرهنگ اشتغال‌زایی توسط بخش غیر دولتی، اطلاح زیست بوم اقتصاد کشور در مسیر تحقق دانش بنیان، به کار گیری ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نظام پولی کشور در راستای کمک به فعالیت‌های دانش بنیان و لزوم جذب کامل بودجه تخصیص یافته به شهرک های علمی و تحقیقاتی.

دکتر مخبر دزفولی هم در این زمینه طی سخنانی گفت: همه دستگاه‌ها باید به شهرک های علمی و تحقیقاتی کمک کند.

دکتر مخبر دزفولی افزود: سوءظن نسبت به فعالان علمی و فناوری کشور باید برطوف شود تا این قشر بتواند وارد میدان کار و تولید شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید روحیه خطر پذیری و ورود به میدان رقابت بیش از پیش ترویج شود.

دکتر مخبر دزفولی گفت: مقررات زدایی و تسهیل سازوکارها باید جدی تر گرفته شوند.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، بررسی بخش پایانی" سند ملی و نوآوری صنایع و محصولات فرهنگی و فناوری های نرم" دستور کار بعدی جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بود که شامل ساختار اجرایی این سند بود که بعد از توضیحات دبیر ستاد مربوطه این بخش به تصویب رسید.

200

کد خبر: 803689

وب گردی

وب گردی