چگونه در ماراتنی به نام کنکور بهترین باشیم؟

کنکور که در چندساله اخیر به دلیل استقبال گسترده تر مردم توجه بیشتری را به سمت خود جلب کرده این روزها عنوان ماراتنی را به خود گرفته که رد شدن از آن گاهی برای دانش آموزان غیرممکن تصور می شود، البته در این آزمون اقبال به کمک کسانی خواهد آمد که با آرامش و تمرکز بیشتری بر سر جلسه حاضر می شود اما قطعادانستن تکنیک هایی هرچند ساده برای افرادی که برای این آزمون نگران هستند بسیار کارآمد خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز،بازار کنکور این روزها حسابی داغ است اما برای کنکوری ها این سنجش بیشتر حکم یک ماراتن را دارد یا آزمونی معمولی که همه ساله تکرار می شود.

حتما در خانواده خود و اطرافیانتان که فرزندی کنکوری دارند باید دیده باشید که از داشتن اضطراب، دلشوره، سردرد، بی خوابی و غیره شکایت می کنند این موارد شاید به نظر موقتی باشند اما همین فشارهای روانی گاهی منجر می شوند تا نتیجه زحمات چندین روزه فردی در روز کنکور با فراموشی مطالب به یغما برود.

بنابراین قطعا راه کاری وجود دارد که با عمل به آن ها این استرس و فشار روانی را می توان کنترل می شود. به همین منظور در این گزارش سعی کرده ایم تا با ذکر چند نکته شما را هدایت کنیم تا بهترین نتیجه را از این ماراتن کشوری به دست آورید. بنابراین کنکوری ها لطفا بخوانید:

یک روز قبل به محل برگزاری آزمون بروید

یکی از نکات اولیه کنکور برای کاهش اضطرابتان این است که روز قبل از کنکور به محل برگزاری آزمون بروید! این نکته شاید کاری بیهوده و زمان بر به نظر برسد اما به شکل معجزه آسایی تصورات غلط و نادرست شما را کاهش می دهد.

صبح روز کنکور زودتر از خواب بیدار شوید

روز کنکور زودتر به محل آزمون بروید. زیرا به دلیل حجم سیل آسای اتومبیل ها در صبح کنکور با ترافیکی فراتر از تصورتان مواجه خواهید شد؛ بر اساس پژوهش های انجام شده 50 درصد استرس‌ها از دیر رسیدن در سر جلسه امتحان نشأت می‌گیرد.

«دعا بخوانید» یا «موسیقی گوش کنید»!

اگر با مذهب میانه خوبی دارید حتما دعا بخوانید و در غیر این صورت به موزیک مورد علاقیتان گوش کنید، این کار موجب بهبود تفکر دانش‌آموزان و کاهش علائم جسمی اضطراب در آنها خواهد شد.

خانواده ها؛ لطفا برپا کننده اضطراب فرزندانتان نباشید!

متاسفانه این کار را مادران به نحو احسن انجام می دهند! به خانواده ها توصیه می کنیم تا در روزهای نزدیک به کنکور به فکر رتبه و اهداف بلند مدت فرزندانتان نباشید و تنها سعی کنید محیطی آرام برایش مهیا کنید.

از سوالات سخت به آسانی بگذرید!

سر جلسه کنکور سوالات دشوار را به بعدا موکول کنید و ابدا استرس نگیرید زیرا مطمئن باشید که بیشتر افراد حاضر در این جلسه دقیقا این روش را در پاسخ دادن به سوالات در نظر گرفته اند.

روز قبل از کنکور درس نخوانید

نکات درسی که شب قبل یا صبح آزمون می خوانید در حافظه کوتاه مدتتان ماندگار می شود و تنها موجب تشدید استرس و اضطرابتان می شوند بنابراین مطالعه شما باید 24 ساعت قبل از آزمون به اتمام رسیده باشد.

شب قبل از کنکور شام سبک، متناسب و متنوع بخورید

شب قبل از کنکور شام سبک، متناسب و متنوع بخورید یعنی از مصرف غذاهایی که با روغن طبخ شده، همچنین فست‌فودها و غذاهای پرحجمی که هضم آن نیاز به فعالیت بیشتر روده و معده دارد، پرهیز کنید. بعلاوه شام را حدودا 3 ساعت قبل از خواب بخورید و برای داشتن خوابی راحت یک لیوان شیر کم چرب، مخلوطی از آب سیب یا آب کاهو بخورید. همچنین مصرف درست صبحانه در دانش‌آموزان کنکوری موجب ذخیره انرژی در آنها خواهد شد و به دانش‌آموزان توصیه می‌شود علاوه بر خوردن کامل صبحانه، از منابع غذایی نظیر نخودچی کشمش، انواع مغزها، میوه‌های قابل حمل و همچنین بطری آب معدنی مخلوط شده با آب لیمو و پرتقال را بر سر جلسه امتحان به همراه داشته باشند.

200/202

کد خبر: 803717

وب گردی

وب گردی