نخست‌وزیر فرانسه: اعتیاد کشور به هزینه‌های بالای عمومی باید ترک شود

نخست‌وزیر فرانسه با تاکید بر اینکه زمان پایان اختصاص هزینه‌های هنگفت برای بودجه عمومی فرا رسیده و بدهی‌ها باید کنترل شود، گفت بدهی‌های دولت به سطح غیر قابل قبولی رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری جدید فرانسه معتقد است که کنترل هزینه‌های فرانسه و کاهش کسری بودجه داخلی، کلید اصلی جلب اعتماد شرکایش در اتحادیه اروپا از جمله آلمان و متقاعد کردن برلین برای همراهی در اصلاحات این بلوک است.

هفته گذشته بازرسان مستقل فرانسه فاش کردند امسال ۸ میلیارد یورو کسری بودجه وجود دارد و پیش‌بینی کردند که بار دیگر کسری بودجه از میزان سه درصد درآمد ملی که اتحادیه اروپا تعیین کرده، بیشتر شود.

ادوار فیلیپ،‌ نخست‌وزیر فرانسه در جمع قانونگذاران گفت: فرانسوی‌ها هزینه‌های عمومی را هدف گرفتند. همانند تمام اعتیادها این رویه هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و همانند تمام اعتیادها نیازمند اراده و سم‌زدایی است.

نخست‌وزیر فرانسه گفت: زمان اعتیاد به اختصاص هزینه‌های کلان به بودجه عمومی فرار رسیده است. آلمان به ازای هر ۱۰۰ یورویی که مالیات می‌گیرد ۹۸ یورو هزینه می‌کند اما فرانسه به ازای هر ۱۱۷ یورویی که از مالیات کسب درآمد دارد، ۱۲۵ یورو خرج می‌کند.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 803738

وب گردی

وب گردی