دیدار قائم‌مقام وزارت فرهنگ آلبانی از موزه هنرهای معاصر

زف چونی - قائم‌مقام وزارت فرهنگ آلبانی - و هیات همراه او ضمن بازدید از موزه هنرهای معاصر با سرپرست این موزه نیز گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر، زف چونی - قائم مقام وزارت فرهنگ آلبانی - و هیات همراه که به منظور گسترش همکاری‌های فرهنگی - هنری به ایران سفر کرده است، روز گذشته ضمن بازدید از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و نمایشگاه آثار «پرویز تناولی و شیرهای ایران» با علی‌محمد زارع - سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران - دیدار و گفت‌وگو کردند.

قائم‌مقام وزارت فرهنگ آلبانی ضمن بازدید از آثار نمایشگاه پرویز تناولی، گفت: جمع‌آوری این آثار و نمایش آن‌ها به‌صورت یک مجموعه باعث شگفتی و تعجب من شده است و این مجموعه تاریخ و هنر ایران را در یک دوره و یک موضوع خاص را نمایش می‌دهد.

او در بازدید از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، گفت: باعث خوشحالی است که توانستم از این مجموعه آثار هنرمندان ایرانی و خارجی بازدید داشته باشم. می‌توان گفت گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران یکی از بی‌نظیرترین گنجینه‌های دنیاست و در کنار آن، ساختمان و بنای موزه نیز معماری خوب و منحصربه‌فردی دارد.

زف چونی در دیدار با سرپرست موزه هنرهای معاصر نیز گفت: ما خواستار توسعه همکاری‌های فرهنگی - هنری بین دو کشور هستیم.

در این دیدار، محمدتقی بختیاری - کارشناس میز آلبانی - و عباس لطفی - مسوول این هیات -، قائم‌مقام وزارت فرهنگ آلبانی را همراهی می‌کردند.

502

کد خبر: 803776

وب گردی

وب گردی