رییس اتحادیه درودگران: بازار مبلمان راکد است

رییس اتحادیه درودگران گفت: شهروندان در وضعیت نابه سامان اقتصادی به سر می برند و تنها در شرایط اجبار مانند تهیه جهیزیه دست به خرید می زنند.

اسماعیل الاهیان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره وضعیت بازار مبلمان در چند سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بازار مبلمان راکد است. شهروندان در وضعیت نابه سامان اقتصادی به سر می برند و تنها در شرایط اجبار مانند تهیه جهیزیه دست به خرید می زنند.

وی همچنین ادامه داد: ساخت و فروش مبلمان در این شرایط که تقاضا شهروندان بسیار پایین است، برای سازنده به صرفه نیست بنابراین بسیاری از تولید کنندگان کارگاه ها را تعطیل کرده اند.

رییس اتحادیه درودگران درباره تسهیلات دولت برای ایجاد کارگاه های جدید خاطر نشان کرد: بانک ها مقدار بسیار کمی وام با عنوان 20 درصد سود را در نظر گرفته اند که با دخل و خرج تولیدکننده هماهنگ نیست.

وی درباره راهکار بهبود وضعیت بازار مبل یادآور شد: راه اندازی نمایشگاه های مختلف و ارائه وام های ناچیز به تولید کنندگان بازار مبل را دچار رکود شدید کرده است. دولت باید کمک کند تا کارخانه های تعطیل شده دوباره مشغول بکار شوند تا بتوانیم در راه اقتصاد مقاومتی و همچنین در مسیر اشتغال گام برداریم.

الاهیان رقیب اصلی مبلمان ایرانی را بازار ترکیه دانست و گفت: با وجود اینکه مواد اولیه مبلمان ترکیه همه چینی هستند اما شهروندان بدون اطلاع از این موضوع تمایل بیشتری نسبت به خرید مبل ترکیه دارند.

وی در پایان درباره قیمت گذاری مبلمان گفت: مبلمان قیمت ندارد. نرخ مبلمان به مواد اولیه و کیفیت کار بستگی دارد بنابراین نمی توان بطور دقیق هزینه نهایی را مشخص کرد.

402

کد خبر: 803779

وب گردی

وب گردی