ناصر هاشمی: دنیای فانتزی در سینمای ما بیشتر به سمت واقعیت گرایش دارد /ساخت‌ دکوری که کاملا برگرفته از تخیل باشد در سینمای ما  امکان ندارد

ناصر هاشمی معتقد است: دنیای فانتزی در سینمای ما بیشتر به سمت واقعیت گرایش دارد و با توجه به امکانات فکر ساخت‌وساز دکوری که کاملاً برگرفته از تخیل باشد در صنعت سینمایی ما وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، اوایل دهه هفتاد مجموعه ای به نام «سمندون» در تلویزیون روی آنتن رفت که ناصر هاشمی، نویسنده، کارگردان و بازیگر آن بود، «سمندون» برای کودکان ساخته شده بود اما بزرگسالان فراوانی هم از طرفداران این سریال بودند. هاشمی این روزها با فیلم «شکلاتی» در سی امین جشنواره کودکان و نوجوانان به عنوان بازیگر فیلم کودک و نوجوان حضور یافته است.

هاشمی درباره موضوع فیلم «شکلاتی» به ایسکانیوز، گفت: قصه فیلم درباره یک کارخانه شکلات‌سازی است و در واقع «شکلاتی» یک کار پر از شادی و نشاط به همراه موضوعاتی چون تصمیم‌گیری، مدیریت و مسئولیت‌پذیری است که در عین مفرح بودن، بخش آموزشی و تربیتی نیز در آن دخیل است.

او درباره سینمای فانتزی در ایران، گفت: در کشور ما بودجه‌ای برای تولید و ساخت فیلم‌های فانتزی وجود ندارد بنابراین تلاش کردیم در این فیلم تا جایی که امکان دارد به صورت کلی به سمت فانتزی برویم و تنها با رنگ، حال و هوای کار را به سمت شادی و نشاط ببریم.

هاشمی ادامه داد: دنیای فانتزی در سینمای ما بیشتر به سمت واقعیت گرایش دارد و با توجه به امکانات فکر ساخت‌وساز دکوری که کاملاً برگرفته از تخیل باشد در صنعت سینمایی ما وجود ندارد.

بازیگر فیلم «خانه پدری» درباره نقش دولت در رشد سینمای کودک، اظهار کرد: من متخصص این بخش نیستم، اما واقعیت این است که دستگاه‌های دولتی باید این موضوع را جدی بگیرند و کمک کنند تا بودجه‌ای به این امر اختصاص داده شود.

او افزود: اگر یک چرخه اقتصادی طبیعی در سینما شکل بگیرد می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بود. این گره بیشتر به دست سیاستمداران باز می‌شود و به بخش دولتی و دستگاه‌های دولتی مربوط می شود.

ناصر هاشمی با اشاره به برنامه سازی تلویزیون برای کودکان در سال های دهه هفتاد، گفت: شاید در آن زمان مدیران بهتری حضور داشتند، باید دید مدیران آن زمان چه کسانی بودند، من به خاطر دارم زمانی بنیاد سینمایی فارابی، سینما و تلویزیون در حوزه کودک بسیار جدی گرفته می‌شد، اما امروز این اتفاق نمی‌افتد.
501

کد خبر: 803807

وب گردی

وب گردی