حمایت از تولید داخلی ؛ گمرک : اختلاف آمار درباره قاچاق کالا نداریم

گمرک ایران اعلام کرد: اختلاف آماری در باره قاچاق کالا میان گمرک و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد و مرجع رسمی اعلام آمار قاچاق کالا ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا است.

به گزارش ایسکانیوز؛ گمرک ایران افزوده است : ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طبق قانون تنها سازمان و مرجع اعلام میزان قاچاق در کشور است که برای برآورد میزان قاچاق کالای ورودی در سال 1395 اقدام کرده است.
برآورد ستاد از میزان واردات تحت رویه ته‌لنجی معادل 2.3 میلیارد دلار بوده که معادل برآورد گمرک است.
رقم منتشره در نشریه گمرک (9 میلیارد دلار) به نقل از رئیس کل گمرک ایران علاوه بر میزان واردات تحت رویه ته‌لنجی شامل سایر رویه‌ها ازجمله کوله‌بری، بازارچه‌ای، مسافری و مناطق آزاد است.
بررسی و برآورد مذکور بر روی کالاهای هدف قاچاق، سایرکالاهای مجاز و مشروط،کالا‌های ممنوعه، واردات موثر به مناطق آزاد و معافیت‌ها (مسافری، ملوانی/ته‌لنجی و کوله‌بری) انجام شده است.


اراده کامل گمرک برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ایکس‌ری

گمرک ایران همچنین اعلام کرد اراده کاملی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ایکس‌ری کامیونی است.


در سال 95 قرارداد ساخت و نصب 5 دستگاه ایکس‌ری کانتینری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شده است.
همچنین اقدامات لازم درخصوص انعقاد تفاهم‌نامه ساخت یک دستگاه ایکس‌ری کانتینری نیز با سازمان انرژی اتمی در حال اجراست.
گمرک ایران بار دیگر تأکید کرده است این سازمان همواره با شرکت‌های داخلی معتبر که دارای توانمندی‌های بالقوه در زمینه تولید دستگاه‌های ایکس‌ری با تکنولوژی روز بوده‌اند در تعامل و همکاری بوده و نسبت به تبادل اطلاعات فنی و در اختیار گذاردن امکانات و تجهیزات موجود در جهت پیشبرد طرح‌های مورد نظر آن شرکت‌ها اقدام کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

402

کد خبر: 803827

وب گردی

وب گردی